Vývoj ImageWell: Od skromných začiatkov k moderným výzvam

Vyrobené na Slovensku Redakcia | rubrika: Článok | 20. 8. 2024
Spoločnosť ImageWell, popredný slovenský výrobca reklamy a prevádzkovateľ siete reklamných plôch, sa aktívne zapojila do podpory projektu „Vyrobené na Slovensku“. V rozhovore s Ing. Pavlom Cesnekom, zástupcom riaditeľa, sme hovorili o dôležitosti projektu v súčasnej spoločenskej atmosfére, ich začiatkoch pred viac než 20 rokmi, súčasných výzvach a inováciách v reklamnom priemysle. ImageWell zdôrazňuje svoju snahu o podporu slovenských talentov a prinášanie pozitívnych príkladov, ktoré ukazujú, že aj na Slovensku sa dajú robiť veci úspešne.
Vývoj ImageWell: Od skromných začiatkov k moderným výzvam
Zástupca riaditeľa ImageWell Ing. Pavol Cesnek.
Zdroj: Vyrobené na Slovensku

Čo si myslíte o projekte „Vyrobené na Slovensku“ a prečo ste sa rozhodli ho podporiť?

Sme jednou zo slovenských firiem, ktorá sa venuje výrobe reklamy a ktorá prevádzkuje sieť reklamných plôch. Tento projekt nás veľmi oslovil a sme radi, že sme ho mohli nejakým spôsobom podporiť skrz propagáciu, a to najmä v dobe, keď v spoločnosti prevláda atmosféra, v rámci ktorej si ľudia myslia, že by odtiaľto mali odísť a že sa tu na Slovensku nedá nič robiť. Tento projekt je úžasný v tom, že ukazuje talentovaných a šikovných ľudí u nás na Slovensku a dáva takú pozitívnu nádej, pozitívny príklad, že sa tu tie veci dajú robiť a fungujú. Takže vďaka tomu, že sme schopní vytvoriť reklamu a propagovať takéto projekty, sme chceli prispieť a pomohli sme spropagovať aj my tento projekt.

Pamätáte si na začiatky a výzvy, ktoré ste museli vtedy zdolať?

Začiatky boli paradoxne ľahké, pretože sme začínali pred vyše 20 rokmi. Vtedy pokiaľ človek podnikal, mohol sa sústrediť iba na predmet činnosti, ktorú robil. Paradoxne aj vďaka tomu, že firma narástla a vie si dovoliť mať lepšie procesy, lepšie zázemie a administratívu, dnes vieme ľahšie zdolávať nároky, ktoré za tie roky pribudli. Ak sa teda vrátim k otázke, začiatky boli len o tom, že sme chceli začať vyrábať, v našom prípade začať tlačiť, a bolo to len o tom, že sme nakúpili techniku, vybavenie, zamestnali ľudí a mohli sme začať robiť. Teraz je však výzva väčšia, pretože musíme spĺňať rôzne nariadenia, regulácie a pravidlá, ktoré by pre nás boli výrazne náročnejšie, keby sme nemali tú veľkosť firmy, ktorou sme dnes. Na začiatky teda spomíname ako na jednoduché a ako také, počas ktorých sme sa sústreďovali iba na prácu, ktorú robíme, a dnes si uvedomujeme, že tých výziev je viac už v administratíve a v riadení procesov, akými sa veci robia.

Ako pristupujete k inováciám v oblasti reklamy na Slovensku a čo robíte pre to, aby ste vyhoveli požiadavkám klientov?

V dobe, v ktorej teraz natáčame a o ktorej sa rozprávame, je prím inovácií, ktoré od nás zákazníci požadujú. Viac efektivity pri výrobe alebo v efektívnejšej realizácii tých istých riešení, ktoré sme ponúkali aj pred 3 a 4 rokmi. Robíme to pochopiteľne aj na úrovni obmeny technológií, napríklad pri tlači používame farby na báze vody, ktoré sú recyklovateľné, neobsahujú žiadne toxické látky, ktoré by bolo treba špeciálne likvidovať. V porovnaní s dobou pred 10 alebo 15 rokmi sa inovácia či prispôsobovanie sa požiadavkám zákazníkov presunulo z hľadania nových materiálov, nových efektívnych vecí, kreatívnych riešení smerom k vyššej efektivite a jednoduchšej realizácii zadania, ktoré zákazník požaduje. Sústredili sme sa teda viac na vnútorné procesy a to, ako veci robíme, aby sme ich vedeli spraviť tak, ako to dnes zákazník očakáva.

Ako vidíte budúcnosť ImageWellu na slovenskom trhu? Plánujete rozšíriť svoje služby alebo produkty, ktoré vás odlíšia od konkurencie?

Budúcnosť podnikania alebo výroby tovarov a služieb všeobecne vidíme na Slovensku v tom, že sa treba viac zamýšľať nad tým, čo od nás naozaj nákazník potrebuje. Sme tlačiareň, ale nemyslíme si, že od nás zákazníci iba nakupujú plagáty, nálepky alebo polepy výkladov. Myslíme si, že od nás kupujú spoľahlivosť a prístup, ktorý prinášame do vzájomnej spolupráce. V tomto vidíme dominantnú cestu, na ktorú sa chceme sústrediť a pochopiteľne aj tlačiarenský segment, alebo každý iný výrobný segment, prináša inovácie v podobe nových technológií, či už automatizácie alebo robotizácie. A to je tiež cesta, ktorej sa aktívne venujeme.

Vyrobené na Slovensku Redakcia

Autor článku Vyrobené na Slovensku Redakcia

U nás doma, na Slovensku, máme množstvo šikovných ľudí, ktorí svoju prácu robia poctivo a s láskouk tradíciám. Sme preto radi, že aj vďaka projektu Vyrobené na Slovensku môžeme spoločne objavovať lokálne klenoty a poodhaliť... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Tomáš Chrenek: Cesta od obchodníka v hutníctve k najbohatšiemu Slovákovi

31. 3. 2025 | Natália Stašíková

Tomáš Chrenek: Cesta od obchodníka v hutníctve k najbohatšiemu Slovákovi

Tomáš Chrenek, jeden z najvplyvnejších podnikateľov strednej Európy, zaujíma prvé miesto v rebríčku najbohatších Slovákov s majetkom odhadovaným na 2 miliardy eur. Jeho podnikateľská... celý článok

Transakčná daň skrýva pascu pre subjekty s výnimkou, ukladá im skytú povinnosť

21. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Transakčná daň skrýva pascu pre subjekty s výnimkou, ukladá im skytú povinnosť

Od 1. apríla začína platiť transakčná daň a musia ju platiť všetky subjekty, okrem tých, čo majú výnimku v zákone. No aj neziskové organizácie, občianske združenia a školy musia včas... celý článok

Ako ušetriť vyše 700 eur na odvodoch? Legálna „finta“ pre nových živnostníkov

21. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Ako ušetriť vyše 700 eur na odvodoch? Legálna „finta“ pre nových živnostníkov

Ak ste začali podnikať v roku 2024, musíte si podať daňové priznanie za tento rok, no nemusíte to stihnúť do konca marca. Ak si požiadate o odloženie daňového priznania, vznikne vám... celý článok

Ste živnostník a máte zamestnanca? Na toto dajte pozor, inak môžete prísť o zákazníkov

20. 3. 2025 | Barbora Magočová

Ste živnostník a máte zamestnanca? Na toto dajte pozor, inak môžete prísť o zákazníkov

Podnikanie sa vám sľubne rozvíja a zišla by sa vám ďalšia pracovná sila? Potom si vopred dobre premyslite, ako do budúcna ochránite svoje záujmy. Pri niektorých druhoch zárobkovej činnosti... celý článok

Princípy úspechu podľa Baťu: Čo nás môže naučiť dnes?

17. 3. 2025 | Redakcia

Princípy úspechu podľa Baťu: Čo nás môže naučiť dnes?

Vo Vrábľoch ožil duch Tomáša Baťu! Diskusné fórum INOVATO prilákalo podnikateľov, inovátorov a nadšencov, ktorí sa nechali inšpirovať jeho odkazom. Diskusie sa sústredili na to, ako... celý článok