Ako zvládnuť účtovníctvo v digitálnej dobe?

PR článok | rubrika: PR článok | 2. 5. 2022
Problematika hromadného spracovania veľkého objemu účtovných položiek sa z ďaleka netýka len e-shopov, aj keď v ich prípade je tento problém najzreteľnejší, čo potvrdzuje predseda Združenia účtovníkov Slovenska (www.zusk.sk) Mgr. Peter Tomčány: "Jednou z diskutovaných tém v rámci našej komunity účtovníkov je prístup ku klientom s e-shopmi, ktorí majú narastajúci počet položiek v účtovníctve a nepáči sa im lineárne rastúca cena za vedenie účtovníctva."
Ako zvládnuť účtovníctvo v digitálnej dobe?

Zdroj: Shutterstock

Komerčná spolupráca

Združenie organizuje dňa 6.5.2022 už v poradí IV. Konferenciu účtovníkov Slovenska, na ktorej mimo iných rečníkov vystúpi aj Ing. Jaroslav Kokoruďa, DBA zakladateľ spoločnosti TOP Clerks SK, s témou o produktivite a cenotvorbe. Prieskum, do ktorého sa zapojilo viac ako 300 účtovníkov, pomohol zmapovať úroveň využívania digitalizácie a prístup k cenotvorbe. Len necelých 10 % využíva softvérovú automatizáciu procesov (RPA). Viac ako 60 % respondentov zatiaľ nevyužíva aplikáciu na elektronické dokumenty, v ktorej by sa dalo vyhľadávať podľa informácii z dokladu.

To môže súvisieť aj s nedostatkom aplikácií, ktoré by boli medzi účtovníkmi rozšírené, vzhľadom na krátku dobu od novelizácie zákona o účtovníctve, ktorá umožnila elektronickú archiváciu dokladov na Slovensku platiaca od 01.01.2022. Viac ako polovica respondentov uviedla, že zatiaľ nevedia ako doklady elektronicky archivovať v súlade so zákonom. Len 3 % uviedlo, že preferuje hodinovú formu odmeňovania, aj keď práve tento spôsob oceňovania e-komercie zákazníkov by bol prínosom najmä z hľadiska ekonomickej úspory pre takýchto klientov. Všetci poznáme príslovie „Keď chceš ísť rýchlo choď sám, keď chceš dôjsť ďalej choď s niekým“.

Keďže sféra účtovných služieb je do istej miery veľmi špecifickým odvetvím a to hlavne z dôvodu dôvernosti, ktorú si vyžaduje, vzniká medzi klientom a poskytovateľom úzka spolupráca. Aby sme takúto službu dokázali ponúknuť kvalitne, je každá z pozícií vo vnútri nášho pracovného tímu zastupiteľná, vďaka čomu si môže byť klient istý, že sa jeho požiadavke, otázke či problému vždy má kto venovať. V súčasnosti sa na našich SR pobočkách stará o klientske účtovníctvo viac ako 14 spolupracovníkov. Zastupiteľnosť so sebou nesie okrem vyššie spomenutých benefitov pre klientov aj kladné stránky pre samotných pracovníkov. Tí majú istotu, že ich pracovné povinnosti má kto prevziať či už počas ich PN, OČR, či dovolenky. Celkovo tak vie náš komplexný tím poskytovať nepretržité služby nielen malým a stredným podnikom ale aj skutočne veľkým organizáciám.

Rozmýšľate nad ukončením svojej profesijnej účtovnej kariéry, či už z dôvodu odchodu na dôchodok, zmeny profesie, alebo iných dôvodov? V takom prípade Vám spoločnosť TOP Clerks SK (www.topclerks.sk) podľa slov jej manažéra Ing. Bc. Lukáša Studeného, MBA vie ponúknuť riešenie, ktoré Vám bude prínosom hneď trikrát.

Po prvé – po našej analýze, náš právnik prichystá všetky podklady bez Vašich starostí, tak aby bolo možné s klientmi pokračovať plynule bez prerušenia poskytovania služby.

Po druhé – začlenenie Vašich klientov do našej štruktúry Vám finančne kompenzujeme, presná finančná čiastka je transparentná a vychádza z analýzy (bod 1)

Po tretie – vďaka moderným technológiám a IT riešeniam, ktoré využívame, vieme pokryť aj takých klientov ktorí buď rýchlo vyrástli z hľadiska objemu, expanzie alebo im začali enormne rásť počty účtovných položiek. V prípade záujmu či už ako zákazníka alebo účtovníka nás nezáväzne kontaktujte a radi s Vami konkrétne prípady odkonzultujeme.

 

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+3
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Až 1 457 eur bez práce: Ako si vybaviť štedrý príspevok od štátu a na čo si dať pozor

2. 4. 2025 | Ivana Sladkovská

Až 1 457 eur bez práce: Ako si vybaviť štedrý príspevok od štátu a na čo si dať pozor

Dávka v nezamestnanosti je jednou z kľúčových foriem sociálnej podpory pre tých, ktorí prišli o prácu. Nezáleží na tom, či ste dali výpoveď vy, alebo vás prepustili – úrad práce to... celý článok

Osobné konflikty s kolegami: môžu založiť zodpovednosť zamestnávateľa za pracovný úraz?

31. 3. 2025 | Barbora Magočová

Osobné konflikty s kolegami: môžu založiť zodpovednosť zamestnávateľa za pracovný úraz?

Pojem „pracovný úraz“ sa mnohým z nás automaticky spája s poranením pri fyzickej práci alebo nehodou spôsobenou nedodržaním pravidiel BOZP na pracovisku. Pracovné úrazy však môžu mať... celý článok

Získali ste prácu, ale je ďaleko? Štát vám preplatí až 200 eur na dochádzanie

18. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Získali ste prácu, ale je ďaleko? Štát vám preplatí až 200 eur na dochádzanie

Štáv vám môže prispieť na dochádzanie do práce až 200 eurami mesačne a ak sa za prácou presťahujete, môžete počítať s ďalšími stovkami eur. Ako požiadať o tieto príspevky a aké s podmienky? celý článok

Rekreačné poukazy sa menia: 275-eurový príspevok aj pre rodičov zamestnancov

17. 3. 2025 | Redakcia

Rekreačné poukazy sa menia: 275-eurový príspevok aj pre rodičov zamestnancov

Rekreačné poukazy sú na Slovensku obľúbeným benefitom pre zamestnancov, no od roku 2025 sa pravidlá ich využitia výrazne rozšírili. Novinkou je možnosť preniesť tento príspevok na rodičov... celý článok

Stravovanie zamestnancov v roku 2025: čo musí zabezpečiť a zaplatiť zamestnávateľ?

13. 3. 2025 | Barbora Magočová

Stravovanie zamestnancov v roku 2025: čo musí zabezpečiť a zaplatiť zamestnávateľ?

Ako zamestnanec máte právo na to, aby sa zamestnávateľ postaral aj o vaše stravovanie. Môže tak urobiť viacerými formami – v každom prípade vám však musí kompenzovať aspoň časť výdavkov... celý článok