VÚB banka, druhá najväčšia banka na Slovensku, chce do konca roka 2024 spustiť novú verziu mobilnej aplikácie pre všetkých klientov. Už teraz ju testujú zamestnanci banky a aj vybraní klienti. Ako však upozorňuje Živé.sk, appka dostáva od testovacích používateľov slabé hodnotenia. Banka má takto lepšiu možnosť opraviť počiatočné chyby a aplikáciu vylepšiť, aby sa všetkým klientom dostal do rúk dokončený a dobre fungujúci produkt.
Nová aplikácia VÚB banky je len pre „vyvolených“ klientov, ktorí dostali pozvanie, aby ju vyskúšali a pomohli tieto neduhy nájsť a odstrániť. „Momentálne sme oslovili približne 10 percent našich klientov. Pri prechode zohľadňujeme individuálne potreby každého z nich a snažíme sa ponúknuť riešenie, ktoré im najlepšie vyhovuje. Klienti majú stále možnosť používať aj pôvodnú verziu aplikácie," vysvetľuje Dominik Miša, PR manažér VÚB banky, pre Živé.sk.
Banka priznáva, že nová aplikácia je stále vo vývoji a niektoré funkcie ešte neboli plne integrované. Klienti dostanú pozvánku na prechod do novej aplikácie vtedy, keď bude obsahovať všetky základné služby, ktoré potrebujú.
VÚB si je vedomá, že nová verzia aplikácie zatiaľ dostáva od klientov nižšie hodnotenia než pôvodná verzia. „Berieme vážne spätnú väzbu od našich klientov a neustále pracujeme na zlepšeniach. Mnohé z pripomienok pochádzajú z úvodnej fázy implementácie a súvisia s detskými chorobami aplikácie, ako sú infraštruktúrne problémy či miernom spomalení," dodáva Miša.
„Proces prechodu klientov na nové riešenie je dynamický a neustále sa vyvíja. Očakávame, že do konca roka 2024 by mala väčšina aktívnych klientov byť oslovená s možnosťou aktivovať si novú aplikáciu. Termín ukončenia starého riešenia zatiaľ nie je určený," približuje Miša.
VÚB, ako druhá najväčšia banka na Slovensku, upozorňuje na možnosť, že s prechodom na novú aplikáciu by mohli vzniknúť aj pokusy o podvod, pričom falšované verzie aplikácie by mohli byť nebezpečné. Banka preto odporúča inštalovať aplikáciu výhradne z oficiálnych aplikačných obchodov pre Android, iOS a Huawei zariadenia.
„Všetky bezpečnostné opatrenia sú v banke pravidelne konzultované s odbornými protistranami vrátane oddelení ako Fraud alebo Security, aby sme boli pripravení na možné podvodné praktiky. Situáciu neustále monitorujeme a vyhodnocujeme," zdôrazňuje zástupca banky.
Ivana Sladkovská
Šéfredaktorka portálu Peniaze.sk. Venuje sa najmä servisným ekonomickým témam štátnych dávok, dôchodkov a sociálnych výhod. Ďalšie články autora.