Článok | Marek Mittaš, Daniel Výcha | 12. 4. 2022
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, kto je vlastne zodpovedný za najznámejšie obchody na slovenskom trhu? Mnohých možno prekvapí, že reťazce so slovenským pôvodom tvoria iba 20 % obratu v oblasti maloobchodného predaja potravín. Zvyšných 80 % patrí pod nadnárodné korporácie, ktoré poskytujú potraviny, drogériu, kozmetiku, či iné druhy tovaru aj v mnohých cudzích krajinách. Prečo sa im na Slovensku tak darí a kto sú tieto veľké organizácie?
Článok | Ivana Sladkovská | 9. 7. 2024
Taliansko čelí problému vyľudňovania vidieka a starostovia sa rozhodli tento problém riešiť kreatívnym spôsobom – predajom domov za jedno euro. Hoci táto ponuka znie ako sen, skrýva v sebe viacero podmienok a záväzkov.
Článok | Redakcia | 26. 7. 2022
Regály v obchodoch plné potravín od rôznych značiek umožňujú zákazníkovi vybrať si, ktorú spoločnosť podporí svojím nákupom. Zatiaľ s touto vetou možno súhlasíte. Avšak po dočítaní tohto článku sa váš názor možno zmení. Ukážeme vám, že aj keď ide o dva produkty úplne odlišného typu, napríklad žuvačky a psie granule, za ich výrobou môže stáť jedna medzinárodná korporátna spoločnosť. Tu sú najväčšie z nich pôsobiace na Slovensku.
Článok | Daniel Výcha | 19. 12. 2023
Teplo je pre niektorých majiteľov bytov každú zimu veľkým problémom. Ak kúria viac, aby sa v interiéri cítili počas zimy príjemne, často vykurujú aj byty tých, ktorí kúria menej. Vo výsledku tak za energie doplácajú oveľa viac, než by mali. Tohtoročná vykurovacia sezóna však bude odlišná. Do platnosti totiž prišiel nový systém výpočtu cien tepla v bytových domoch.
Článok | Barbora Magočová | 15. 7. 2024
Ak vám idú na nervy schôdze vlastníkov so zbytočnými hádkami o reklamných letákoch, túto novinku budete milovať. Nový návrh zákona prináša možnosť elektronického hlasovania, ktoré by mohlo tieto problémy eliminovať. Ako by malo elektronické hlasovanie prebiehať a aké technické prostriedky by boli použité?