Článok | Roman Dvořák | 8. 6. 2009
![Americké auta spotrebitelia nechcú]()
Automobilový priemysel sa po sektore nehnuteľností radí k druhému pilieru americkej ekonomiky. Zamestnáva pár miliónov obyvateľov USA a podieľa sa asi tromi percentami na HDP. Ani to však nie je dôvod, aby naďalej existoval v podobe niekoľkých nekonkurencieschopných automobiliek, ktorých problémy trvajú omnoho dlhšie než samotná kríza.
Článok | Miriam Tinková | 17. 3. 2010
![K čomu slúži Solus a prečo vzniká register neplatičov?]()
Solus je združenie právnických osôb, ktoré zhromažďuje negatívne informácie. Negatívne informácie z toho dôvodu, že informuje o neschopnosti klienta platiť svoje platobné záväzky.
Článok | Saxo Bank | 5. 10. 2010
![40: týždeň: Výhľad Saxo Bank pre 4. štvrťrok 2010: Západné ekonomiky čaká nový studený front]()
Saxo Bank vo svojom ekonomickom výhľade na 4. štvrťrok 2010 uznáva rastúci optimizmus v predošlých mesiacoch vzhľadom k silnej výsledkovej sezóne, ale stav americkej ekonomiky tieto výsledky stále zatieňuje.
Článok | Saxo Bank | 11. 10. 2010
![41. týždeň: Ekonomika v Q4: Preradenie na nižší stupeň]()
Leto bolo v USA drsné, pretože väčšina správ signalizovala spomalenie ekonomického rastu. A to také, že sa náhle znova vynorili neslávne scenáre dvojitého poklesu a poslali riziko ku dnu. Riziko sa však od tej doby po zverejnení niekoľkých dobrých ukazovateľov spamätalo, čo zdanlivo vylúčilo možnosť dvojitého dna.
Článok | Miriam Tinková | 7. 12. 2010
![Twitter, Facebook, YouTube: Vplyv sociálnych médií na podnikanie]()
Prečo čoraz viac firiem využíva sociálne média k podnikaniu? A aké boli doteraz zaznamenané výsledky? Premýšľate takisto so zaradením sociálnych médií v rámci stratégie marketingu?
Článok | Viliam Poništ | 10. 11. 2011
![Povinnosti podnikateľa spojené so zriadením prevádzkarne]()
Aj keď je prevádzkareň zväčša vnímaná ako miesto podnikania, netreba sitieto dva pojmy zamieňať. Pri jej zriadení treba mať vždy na pamätiniekoľko základných povinností, ktorými sa dá predísť sankciám.
Článok | Viliam Poništ | 31. 1. 2012
![Poškodzovať spotrebiteľa sa nevypláca!]()
Ochrana spotrebiteľa je jednou zo základných priorít Európskej úniea táto skutočnosť sa premieta aj v Slovenskej republike. Spotrebiteľa jechránený v mnohých predpisoch, no len málo sa vie, že ho chráni ajtrestné právo.
Článok | Miroslava Hrášková | 24. 4. 2012
![Ako zrušiť objednávku služby cez internet, ktorá už bola zaplatená?]()
Ako zrušiť objednávku služby, ktorá bola uskutočnená cez internet a už zaplatená? Ak ste sa rozhodli službu nevyužiť, existujú určité postupy, ktoré vám môžu pomôcť získať späť svoje peniaze alebo zrušiť objednávku. Dôležité je vedieť, aké práva máte ako spotrebiteľ a ako postupovať v takýchto situáciách. Ak máte ďalšie otázky týkajúce sa daní, právnych záležitostí, investovania alebo financovania bývania, neváhajte sa poradiť s odborníkmi. Sme tu, aby sme vám poskytli potrebné rady.
Článok | Barbora Hodasová | 11. 5. 2015
![Ako sa vyhnúť problematickým reklamáciám]()
Nečakaná návšteva obchodnej inšpekcie môže nemilo prekvapiť. Čítajte, ako sa vyhnúť sankciám za nesprávne riešenie reklamácií.
Článok | Roland Regely | 6. 2. 2017
![Niektorým domácnostiam od januára zdražela voda, na vine sú vodomery]()
Vodárenské spoločnosti vydali od nového roka cenníky, v ktorých po novom zaviedli dvojzložkovú cenu vodného a stočného pre svojich odberateľov.
Článok | Roland Regely | 10. 11. 2017
![Zmluva o pôzičke: čo všetko by mala obsahovať]()
Pokiaľ všetko ide podľa plánu, tak sa o zmluvu o pôžičke starať nemusíte. Požičiate si peniaze a potom ich niekoľko mesiacov či rokov splácate. Drvivá väčšina ľudí si uvedomí dôležitosť zmluvy až v momente, keď nastanú problémy.
Článok | Roland Regely | 29. 11. 2017
![Kedy a za akých podmienok možno vrátiť tovar z e-shopu]()
Ako spotrebiteľ máte právo odstúpiť od zmluvy pri kúpe tovaru cez e-shop takmer vo väčšine prípadov.
Článok | Roland Regely | 30. 11. 2017
![Dobrá správa. Európska únia bude bojovať s nepoctivymi e-shopmi]()
Európsky parlament schválil novú legislatívu, ktorej cieľom je zvýšiť ochranu spotrebiteľov pred podvodmi pri nákupoch cez internet a rýchlejšie odhaliť nepoctivých predajcov.
Článok | Roland Regely | 24. 1. 2018
![Ako reklamovať alebo vrátiť vianočný darček]()
Pokazil sa? Nesedí vám? Prečítajte si ako a kedy je možné vrátiť darček, ktorý ste dostali na Vianoce.
Článok | Marek Mittaš | 5. 12. 2018
![Čo by nemalo chýbať v poistení domácnosti?]()
Poistenie domácnosti má mnoho Slovákov ako súčasť poistenia domova. No často ani nevedia, či ho neplatia zbytočne a v mnohých prípadoch ani nevyužijú to, na čo majú nárok.
Článok | Roland Regely | 14. 12. 2018
![Odvod pre obchodné reťazce: čo prinesie slovenským spotrebiteľom]()
Po reguláciách pre banky, podniky a poisťovne vstúpi čoskoro do platnosti aj osobitný odvod pre obchodné reťazce. Kto ho v skutočnosti zaplatí?
Článok | Roland Regely | 5. 3. 2019
![Bitcoiny, kryptomeny a ich budúcnosť v roku 2019]()
Čo čaká virtuálne meny v blízkej budúcnosti? Odborníci sa zhodujú, že pôjde opäť o turbulentný rok. Vznikajú stále nové meny a napríklad bitcoin má aj napriek veľkému úpadku ešte stále omnoho vyššiu hodnotu ako pred rokmi.
Článok | Roland Regely | 28. 3. 2019
![Potraviny začiatkom roka prudko zdraželi. Môže za to aj nový odvod pre reťazce]()
Ceny ovocia, zeleniny či obilnín začiatkom roka prudšie rástli. Ide aj o bežnú sezónnosť, avšak aj nový odvod pre reťazce priniesol najvyššie zdražovanie za posledných 15 rokov.
Článok | Redakcia | 10. 9. 2020
![Ako získať pri nakupovaní v e-shope väčšiu zľavu]()
Počuli ste niekedy o cashbacku? Poznáte niektorý z cashbackových portálov? Nie? Potom je náš článok určený práve vám. Vďaka tejto službe môžete z vašich nákupov dostať nemalé čiastky naspäť. Prečítajte si, ako na to.
Článok | Roland Regely | 11. 11. 2020
![Osobné dáta a GDPR. Koľko ľudí je ochotných poskytovať svoje údaje?]()
So zdieľaním dát súhlasí až 61% Európanov, v USA to bolo dokonca 62% a v Rusku až 70%. Spotrebitelia majú podľa všetkého najmenšie obavy z poskytovania nákupných rozhodnutí alebo odovzdávania informácií o preferenciách týkajúcich sa značiek a produktov.
Článok | Barbora Magočová | 21. 7. 2021
![11 používaných ustanovení spotrebiteľských zmlúv, ktoré sú neplatné]()
Niektoré dojednania zakazuje priamo zákon, neprijateľnosť iných vyslovili až súdy. Aké záväzky nemusíte ako spotrebiteľ voči obchodníkovi plniť napriek podpísanej zmluve?
Článok | Redakcia | 6. 10. 2022
![Ako stúpnu platy a odvody od 1. 1. 2023]()
Zamestnanci, ktorí zarábajú minimálnu mzdu, si od nového roka prilepšia. Táto zmena však nebude mať vplyv iba na váš príjem, ale ovplyvní aj odvody. Ako narastie minimálna mzda od 1. 1. 2023 a čo to bude znamenať v praxi?
Článok | Barbora Magočová | 30. 12. 2022
![Výživné pre plnoleté deti v roku 2023: Kedy už netreba platiť?]()
Dokedy majú deti právo na to, aby ste ich finančne podporovali? Ide o otázku, ktorú si aktuálne v súvislosti so stúpajúcimi životnými nákladmi kladie nemálo rodičov. V minulosti dospelé deti skôr prispievali do rodinného rozpočtu, dnes z neho neraz ukrajujú viac než ich mladší súrodenci - a to najmä vtedy, keď sa rozhodnú pre štúdium na vysokej škole. Ako sa zohľadňuje, že popri štúdiu majú možnosť brigády? Odpovede nájdete v našom článku.
Článok | Redakcia | 3. 1. 2023
![Dôchodky od januára 2023: Čo všetko sa pre seniorov mení a kto si prilepší?]()
S novým rokom prichádzajú viaceré zmeny v oblasti dôchodkov. V tomto článku nájdete prehľad všetkých súm, podmienok a noviniek, ktoré čakajú dôchodcov na Slovensku v roku 2023 a neskôr.
Článok | Barbora Magočová | 24. 2. 2023
![6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa]()
Práva spotrebiteľov sa každým rokom posilňujú. V sporoch s podnikateľmi už nemusia ťahať za kratší koniec. U slovenských zákazníkov však stále pretrváva slabé povedomie o možnostiach, ktoré právny poriadok ponúka. Ak na problém nestačíte sami, môže pomôcť niektoré zo spotrebiteľských združení. Kedy sa na ne môžete obrátiť?
Článok | Barbora Magočová | 17. 4. 2023
![Splácate dlh? Vďaka súdu ho veriteľ môže vymáhať dlhšie]()
Vzali ste si úver alebo pôžičku a platíte ich formou splátok? V tom prípade by ste mali vedieť, že pre plnenie v splátkach platia osobitné pravidlá. Akému riziku sa vystavujete, ak sa čo i len o deň omeškáte s ich zaplatením? A čo všetko musí byť splnené, aby veriteľ mohol úspešne vymôcť celý zvyšok dlhu naraz?
Článok | Barbora Magočová | 9. 5. 2023
![Nová finta veľkých firiem, ktorá vás pripraví o peniaze. 6 tipov, ako sa brániť]()
V súdnej praxi bola zaznamenaná nová praktika podnikateľov, ktorá môže významne poškodiť (nielen) spotrebiteľov. Ak však o nej budete vedieť dopredu, môžete jej negatívne následky ľahko odvrátiť. O čo konkrétne ide? Prinášame aj prehľad zvýhodnení, ktoré máte, ak ste spotrebiteľom a podnikateľ sa voči vám začne domáhať svojich nárokov.
Článok | Barbora Magočová | 5. 1. 2024
![Predávate či kupujete veci cez online bazáre? Čo platí pri kúpe z druhej ruky?]()
Po sviatkoch sa na internetových bazároch a sociálnych sieťach objavujú ponuky na predaj vianočných darčekov, ktoré ľudia nevyužijú. Pri nákupe tovaru od profesionálneho obchodníka sa spotrebitelia môžu spoľahnúť na najrôznejšie výhody, ktoré ich chránia. Aké má ale kupujúci práva, ak nadobudne vec od nepodnikateľa?
Článok | Barbora Magočová | 29. 1. 2024
![Skryté riziká v zmluvách o digitálnom plnení, ktoré by ste mali poznať!]()
V roku 2024 by mali obchodníkom predávajúcim tovar s digitálnymi prvkami pribudnúť nové povinnosti. Ich zakotvenie od nás vyžaduje Európska únia. Parlament by ich mal prijať formou novely Občianskeho zákonníka a podľa plánu by mohli platiť už od 1. marca tohto roka. Aké výhody prinesie nová úprava spotrebiteľom?
Článok | Barbora Magočová | 4. 4. 2024
![Vzali ste si úver na IČO? Ako získať výhody, ktoré majú len spotrebitelia?]()
Slovenské právne predpisy poskytujú spotrebiteľom pomerne vysokú ochranu. Aj preto sa banky či nebankoví poskytovatelia úverov a pôžičiek často snažia zmluvné dokumenty koncipovať tak, aby z nich v každom prípade vyplynulo, že neboli uzatvorené v spotrebiteľskom režime. Aj zmluvy uzatvorené na „IČO“ ale môžu mať spotrebiteľskú povahu. V akom prípade to je možné?