spotrebiteľ

Spotrebiteľ je súčasť a zároveň posledný článok obchodného reťazca. Je to osoba, ktorá tovar alebo služby spotrebúva, respektíve ho nepredáva ďalej. Spravidla je spotrebiteľ najslabší článok, respektíve slabšou stranou obchodného vzťahu.

40: týždeň: Výhľad Saxo Bank pre 4. štvrťrok 2010: Západné ekonomiky čaká nový studený front

Článok | Saxo Bank | 5. 10. 2010

40: týždeň: Výhľad Saxo Bank pre 4. štvrťrok 2010: Západné ekonomiky čaká nový studený front
0

Saxo Bank vo svojom ekonomickom výhľade na 4. štvrťrok 2010 uznáva rastúci optimizmus v predošlých mesiacoch vzhľadom k silnej výsledkovej sezóne, ale stav americkej ekonomiky tieto výsledky stále zatieňuje.

Niektorým domácnostiam od januára zdražela voda, na vine sú vodomery

Článok | Roland Regely | 6. 2. 2017

Niektorým domácnostiam od januára zdražela voda, na vine sú vodomery
0

Vodárenské spoločnosti vydali od nového roka cenníky, v ktorých po novom zaviedli dvojzložkovú cenu vodného a stočného pre svojich odberateľov.

Americké auta spotrebitelia nechcú

Článok | Roman Dvořák | 8. 6. 2009

Americké auta spotrebitelia nechcú
0

Automobilový priemysel sa po sektore nehnuteľností radí k druhému pilieru americkej ekonomiky. Zamestnáva pár miliónov obyvateľov USA a podieľa sa asi tromi percentami na HDP. Ani to však nie je dôvod, aby naďalej existoval v podobe niekoľkých nekonkurencieschopných automobiliek, ktorých problémy trvajú omnoho dlhšie než samotná kríza.

41. týždeň: Ekonomika v Q4: Preradenie na nižší stupeň

Článok | Saxo Bank | 11. 10. 2010

41. týždeň: Ekonomika v Q4: Preradenie na nižší stupeň
0

Leto bolo v USA drsné, pretože väčšina správ signalizovala spomalenie ekonomického rastu. A to také, že sa náhle znova vynorili neslávne scenáre dvojitého poklesu a poslali riziko ku dnu. Riziko sa však od tej doby po zverejnení niekoľkých dobrých ukazovateľov spamätalo, čo zdanlivo vylúčilo možnosť dvojitého dna.

Dobrá správa. Európska únia bude bojovať s nepoctivymi e-shopmi

Článok | Roland Regely | 30. 11. 2017

Dobrá správa. Európska únia bude bojovať s nepoctivymi e-shopmi
0

Európsky parlament schválil novú legislatívu, ktorej cieľom je zvýšiť ochranu spotrebiteľov pred podvodmi pri nákupoch cez internet a rýchlejšie odhaliť nepoctivých predajcov.

Twitter, Facebook, YouTube: Vplyv sociálnych médií na podnikanie

Článok | Miriam Tinková | 7. 12. 2010

Twitter, Facebook, YouTube: Vplyv sociálnych médií na podnikanie
0

Prečo čoraz viac firiem využíva sociálne média k podnikaniu? A aké boli doteraz zaznamenané výsledky? Premýšľate takisto so zaradením sociálnych médií v rámci stratégie marketingu?

Osobné dáta a GDPR. Koľko ľudí je ochotných poskytovať svoje údaje?

Článok | Roland Regely | 11. 11. 2020

Osobné dáta a GDPR. Koľko ľudí je ochotných poskytovať svoje údaje?
+4

So zdieľaním dát súhlasí až 61% Európanov, v USA to bolo dokonca 62% a v Rusku až 70%. Spotrebitelia majú podľa všetkého najmenšie obavy z poskytovania nákupných rozhodnutí alebo odovzdávania informácií o preferenciách týkajúcich sa značiek a produktov.

Ako sa vyhnúť problematickým reklamáciám

Článok | Barbora Hodasová | 11. 5. 2015

Ako sa vyhnúť problematickým reklamáciám
0

Nečakaná návšteva obchodnej inšpekcie môže nemilo prekvapiť. Čítajte, ako sa vyhnúť sankciám za nesprávne riešenie reklamácií.

Odvod pre obchodné reťazce: čo prinesie slovenským spotrebiteľom

Článok | Roland Regely | 14. 12. 2018

Odvod pre obchodné reťazce: čo prinesie slovenským spotrebiteľom
0

Po reguláciách pre banky, podniky a poisťovne vstúpi čoskoro do platnosti aj osobitný odvod pre obchodné reťazce. Kto ho v skutočnosti zaplatí?

K čomu slúži Solus a prečo vzniká register neplatičov?

Článok | Miriam Tinková | 17. 3. 2010

K čomu slúži Solus a prečo vzniká register neplatičov?
0

Solus je združenie právnických osôb, ktoré zhromažďuje negatívne informácie. Negatívne informácie z toho dôvodu, že informuje o neschopnosti klienta platiť svoje platobné záväzky.

Bitcoiny, kryptomeny a ich budúcnosť v roku 2019

Článok | Roland Regely | 5. 3. 2019

Bitcoiny, kryptomeny a ich budúcnosť v roku 2019
+6

Čo čaká virtuálne meny v blízkej budúcnosti? Odborníci sa zhodujú, že pôjde opäť o turbulentný rok. Vznikajú stále nové meny a napríklad bitcoin má aj napriek veľkému úpadku ešte stále omnoho vyššiu hodnotu ako pred rokmi.

Poškodzovať spotrebiteľa sa nevypláca!

Článok | Viliam Poništ | 31. 1. 2012

Poškodzovať spotrebiteľa sa nevypláca!
0

Ochrana spotrebiteľa je jednou zo základných priorít Európskej úniea táto skutočnosť sa premieta aj v Slovenskej republike. Spotrebiteľa jechránený v mnohých predpisoch, no len málo sa vie, že ho chráni ajtrestné právo.

Potraviny začiatkom roka prudko zdraželi. Môže za to aj nový odvod pre reťazce

Článok | Roland Regely | 28. 3. 2019

Potraviny začiatkom roka prudko zdraželi. Môže za to aj nový odvod pre reťazce
+5

Ceny ovocia, zeleniny či obilnín začiatkom roka prudšie rástli. Ide aj o bežnú sezónnosť, avšak aj nový odvod pre reťazce priniesol najvyššie zdražovanie za posledných 15 rokov.

Čo by nemalo chýbať v poistení domácnosti?

Článok | Marek Mittaš | 5. 12. 2018

Čo by nemalo chýbať v poistení domácnosti?
+2

Poistenie domácnosti má mnoho Slovákov ako súčasť poistenia domova. No často ani nevedia, či ho neplatia zbytočne a v mnohých prípadoch ani nevyužijú to, na čo majú nárok.

Ako reklamovať alebo vrátiť vianočný darček

Článok | Roland Regely | 24. 1. 2018

Ako reklamovať alebo vrátiť vianočný darček
+5

Pokazil sa? Nesedí vám? Prečítajte si ako a kedy je možné vrátiť darček, ktorý ste dostali na Vianoce.

Ako získať pri nakupovaní v e-shope väčšiu zľavu

Článok | Redakcia | 10. 9. 2020

Ako získať pri nakupovaní v e-shope väčšiu zľavu
+4

Počuli ste niekedy o cashbacku? Poznáte niektorý z cashbackových portálov? Nie? Potom je náš článok určený práve vám. Vďaka tejto službe môžete z vašich nákupov dostať nemalé čiastky naspäť. Prečítajte si, ako na to.

Povinnosti podnikateľa spojené so zriadením prevádzkarne

Článok | Viliam Poništ | 10. 11. 2011

Povinnosti podnikateľa spojené so zriadením prevádzkarne
0

Aj keď je prevádzkareň zväčša vnímaná ako miesto podnikania, netreba sitieto dva pojmy zamieňať. Pri jej zriadení treba mať vždy na pamätiniekoľko základných povinností, ktorými sa dá predísť sankciám.

Obľúbená pochúťka Slovákov tento rok zdražie o desiatky percent

Článok | Pavla Adamcová | 23. 4. 2024

Obľúbená pochúťka Slovákov tento rok zdražie o desiatky percent
0

Cena čokolády v obchodoch sa za posledný rok zvýšila už približne o 15 percent. Výraznejší nárast však ešte len príde, zhodujú sa analytici a maloobchodníci. Dôvodom je prudký nárast ceny kakaa na komoditnej burze.

6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa

Článok | Barbora Magočová | 24. 2. 2023

6 vecí, ktoré môžu (aj) pre vás urobiť združenia na ochranu spotrebiteľa
+8

Práva spotrebiteľov sa každým rokom posilňujú. V sporoch s podnikateľmi už nemusia ťahať za kratší koniec. U slovenských zákazníkov však stále pretrváva slabé povedomie o možnostiach, ktoré právny poriadok ponúka. Ak na problém nestačíte sami, môže pomôcť niektoré zo spotrebiteľských združení. Kedy sa na ne môžete obrátiť?

Nová finta veľkých firiem, ktorá vás pripraví o peniaze. 6 tipov, ako sa brániť

Článok | Barbora Magočová | 9. 5. 2023

Nová finta veľkých firiem, ktorá vás pripraví o peniaze.  6 tipov, ako sa brániť
+2

V súdnej praxi bola zaznamenaná nová praktika podnikateľov, ktorá môže významne poškodiť (nielen) spotrebiteľov. Ak však o nej budete vedieť dopredu, môžete jej negatívne následky ľahko odvrátiť. O čo konkrétne ide? Prinášame aj prehľad zvýhodnení, ktoré máte, ak ste spotrebiteľom a podnikateľ sa voči vám začne domáhať svojich nárokov.

Splácate dlh? Vďaka súdu ho veriteľ môže vymáhať dlhšie

Článok | Barbora Magočová | 17. 4. 2023

Splácate dlh? Vďaka súdu ho veriteľ môže vymáhať dlhšie
+3

Vzali ste si úver alebo pôžičku a platíte ich formou splátok? V tom prípade by ste mali vedieť, že pre plnenie v splátkach platia osobitné pravidlá. Akému riziku sa vystavujete, ak sa čo i len o deň omeškáte s ich zaplatením? A čo všetko musí byť splnené, aby veriteľ mohol úspešne vymôcť celý zvyšok dlhu naraz?

Ako stúpnu platy a odvody od 1. 1. 2023

Článok | Redakcia | 6. 10. 2022

Ako stúpnu platy a odvody od 1. 1. 2023
+1

Zamestnanci, ktorí zarábajú minimálnu mzdu, si od nového roka prilepšia. Táto zmena však nebude mať vplyv iba na váš príjem, ale ovplyvní aj odvody. Ako narastie minimálna mzda od 1. 1. 2023 a čo to bude znamenať v praxi?

Vláda schválila bič na neplatičov splátok, obchodníkom sa uľaví

Článok | Ivana Sladkovská | 23. 5. 2024

Vláda schválila bič na neplatičov splátok, obchodníkom sa uľaví
0

Vláda schválila novelu Občianskeho zákonníka, ktorá prináša významné zmeny pre neplatičov splátok. Obchodníci budú môcť požadovať úhradu celej dlžnej sumy za presne stanovených podmienok, ktoré zohľadňujú počet omeškaných splátok a ich výšku. Čo to znamená pre spotrebiteľov a ako sa zmení trh?

Zmluva o pôzičke: čo všetko by mala obsahovať

Článok | Roland Regely | 10. 11. 2017

Zmluva o pôzičke: čo všetko by mala obsahovať
0

Pokiaľ všetko ide podľa plánu, tak sa o zmluvu o pôžičke starať nemusíte. Požičiate si peniaze a potom ich niekoľko mesiacov či rokov splácate. Drvivá väčšina ľudí si uvedomí dôležitosť zmluvy až v momente, keď nastanú problémy.

Ako zrušiť objednávku služby cez internet, ktorá už bola zaplatená?

Článok | Miroslava Hrášková | 24. 4. 2012

Ako zrušiť objednávku služby cez internet, ktorá už bola zaplatená?
0

Ako zrušiť objednávku služby, ktorá bola uskutočnená cez internet a už zaplatená? Ak ste sa rozhodli službu nevyužiť, existujú určité postupy, ktoré vám môžu pomôcť získať späť svoje peniaze alebo zrušiť objednávku. Dôležité je vedieť, aké práva máte ako spotrebiteľ a ako postupovať v takýchto situáciách. Ak máte ďalšie otázky týkajúce sa daní, právnych záležitostí, investovania alebo financovania bývania, neváhajte sa poradiť s odborníkmi. Sme tu, aby sme vám poskytli potrebné rady.

Skryté riziká v zmluvách o digitálnom plnení, ktoré by ste mali poznať!

Článok | Barbora Magočová | 29. 1. 2024

Skryté riziká v zmluvách o digitálnom plnení, ktoré by ste mali poznať!
0

V roku 2024 by mali obchodníkom predávajúcim tovar s digitálnymi prvkami pribudnúť nové povinnosti. Ich zakotvenie od nás vyžaduje Európska únia. Parlament by ich mal prijať formou novely Občianskeho zákonníka a podľa plánu by mohli platiť už od 1. marca tohto roka. Aké výhody prinesie nová úprava spotrebiteľom?

SOI si posvieti na slovenské obchody novými metódami

Článok | Barbora Magočová | 10. 6. 2024

SOI si posvieti na slovenské obchody novými metódami
+1

V roku 2023 uložila Slovenská obchodná inšpekcia pokuty v celkovej výške 1 911 728 EUR. Rozsiahle kontrolné akcie už avizovala aj na tento rok. Na ktoré oblasti sa chcú inšpektori sústrediť najviac a čo prinesie od 1. 7. 2024 novela zákona, podľa ktorého sa kontroly vykonávajú?

Dôchodky od januára 2023: Čo všetko sa pre seniorov mení a kto si prilepší?

Článok | Redakcia | 3. 1. 2023

Dôchodky od januára 2023: Čo všetko sa pre seniorov mení a kto si prilepší?
+33

S novým rokom prichádzajú viaceré zmeny v oblasti dôchodkov. V tomto článku nájdete prehľad všetkých súm, podmienok a noviniek, ktoré čakajú dôchodcov na Slovensku v roku 2023 a neskôr.

11 používaných ustanovení spotrebiteľských zmlúv, ktoré sú neplatné

Článok | Barbora Magočová | 21. 7. 2021

11 používaných ustanovení spotrebiteľských zmlúv, ktoré sú neplatné
+2

Niektoré dojednania zakazuje priamo zákon, neprijateľnosť iných vyslovili až súdy. Aké záväzky nemusíte ako spotrebiteľ voči obchodníkovi plniť napriek podpísanej zmluve?

Kedy a za akých podmienok možno vrátiť tovar z e-shopu

Článok | Roland Regely | 29. 11. 2017

Kedy a za akých podmienok možno vrátiť tovar z e-shopu
0

Ako spotrebiteľ máte právo odstúpiť od zmluvy pri kúpe tovaru cez e-shop takmer vo väčšine prípadov.

Stránka 1/2

Predchádzajúci

1

Výpočet čistej mzdy 2024

Rozšírená verzia kalkulačky

Ďalšie kalkulačky