Článok | Barbora Magočová | 24. 6. 2024
![Tovary reklamovať vieme. Ako ale reklamovať zle poskytnuté služby?]()
1. júla tohto roka nadobúda účinnosť veľká novelizácia spotrebiteľského práva. Týka sa aj reklamácií, a to aj v oblasti poskytovania služieb. Ako treba po novom postupovať v prípade zle opraveného auta či sfušovanej stavby? Špeciálne reklamačné pravidlá budú platiť aj voči bankám či dodávateľom energií.
Článok | Barbora Magočová | 5. 1. 2024
![Predávate či kupujete veci cez online bazáre? Čo platí pri kúpe z druhej ruky?]()
Po sviatkoch sa na internetových bazároch a sociálnych sieťach objavujú ponuky na predaj vianočných darčekov, ktoré ľudia nevyužijú. Pri nákupe tovaru od profesionálneho obchodníka sa spotrebitelia môžu spoľahnúť na najrôznejšie výhody, ktoré ich chránia. Aké má ale kupujúci práva, ak nadobudne vec od nepodnikateľa?
Článok | Barbora Magočová | 9. 8. 2023
![Nedostali ste, čo cestovka sľúbila? Aké nedostatky vám musí kompenzovať?]()
Priplatili ste si za bezstarostnú a pohodovú dovolenku a za svoje peniaze ste nakoniec nedostali, čo ste dôvodne očakávali? V takom prípade treba služby cestovného ruchu reklamovať. Ako si s tým poradiť v roku 2023? A čo sa dovolenkárom v minulosti podarilo reálne vysúdiť, keď ich cestovné kancelárie odmietli uspokojiť?
Článok | Redakcia | 7. 7. 2023
![Čo robiť, ak nie ste spokojní s dovolenkou: Dá sa zájazd reklamovať? Presný návod TU]()
Leto už začalo a s ním sa spúšťa dovolenková sezóna. Mnohí sa po roku práce konečne dočkajú vytúženého oddychu s rodinou alebo priateľmi. Avšak niekedy sa stane, že nedostanete to, čo cestovné agentúry sľubujú v katalógoch. Ak patríte medzi dovolenkárov, ktorí si výlet kupujú prostredníctvom cestovnej kancelárie, čítajte ďalej. Dozviete sa, kedy máte právo reklamovať zájazd a ako to urobiť tak, aby boli vaše šance na úspech čo najvyššie.
Článok | Barbora Magočová | 8. 12. 2022
![Vyberáte tovar podľa recenzií na internete? Ako spoznať tie falošné a čo na ne hovorí právo?]()
Užívateľské hodnotenie produktu je referencia, ktorej mnoho ľudí prikladá oveľa väčšiu váhu než reklame či odporúčaniu od rôznych influencerov. Obchodníci sú si toho veľmi dobre vedomí; tí menej poctiví sa preto snažia do spotrebiteľských recenzií zasahovať.
Článok | Barbora Magočová | 29. 7. 2022
![Vysoký účet za mobil a služby? Ako riešiť reklamáciu u operátora?]()
Mobilný telefón dnes už zďaleka nepoužívame len na komunikáciu. Kto chce kráčať s dobou, ten má v mobile internet a zjednodušuje si život využívaním rôznych aplikácií. Čo však robiť, ak operátor vyfakturuje čiastku, ktorá čerpaným službám vôbec nezodpovedá? A ako postupovať, keď naopak neplní to, za čo ste si zaplatili?
Článok | Redakcia | 3. 12. 2021
![Prídete o kvalitný tovar alebo peniaze. Pozor na falošné e-shopy]()
Už minuloročná predvianočná sezóna priniesla výrazný nárast záujmu spotrebiteľov nakupovať on-line. Hoci takto pred rokom ešte neplatil lockdown, pokračoval trend častejšieho nakupovania na diaľku.
Článok | Barbora Magočová | 26. 10. 2021 | 1 komentár
![Reklamácia tovaru krok za krokom: 6 užitočných tipov z praxe]()
Reklamácie môžu byť stresujúce. Nenechajte sa napáliť a čítajte, na čom môžete pri ich vybavovaní trvať; prinášame aj odpovede na nejasnosti, ktoré nastanú, ak obchod nerieši reklamáciu „predpisovo“.
Článok | Barbora Magočová | 28. 7. 2021
![Špinavý hotel a zlá strava: ako reklamovať dovolenku?]()
Na dovolenku sa tešíme celý rok. O to horšie býva sklamanie, ak sa od vysnívanej idylky líši. Nad nedostatkami nemávnite rukou – reklamácia nie je zložitá a cestovné kancelárie kompenzácie spravidla vyplácajú.
Článok | Roland Regely | 25. 6. 2020 | 2 komentáre
![SZČO reklamuje produkty rovnako ako fyzická osoba. Zaúčtovanie je zložitejšie]()
Ak SZČO zistí odhalí nekvalitný výrobok, môže si uplatniť reklamáciu voči dodávateľovi, rovnako ako fyzická osoba. Zaúčtovanie závisí najmä od toho, či si podnikateľ vedie podvojné účtovníctvo alebo nie.
Článok | Barbora Magočová | 27. 4. 2020
![Ako reklamovať, ak ste podnikateľ? Zákonná záruka sa na vás nevzťahuje!]()
Takmer každý spotrebiteľ dnes vie, že vady zakúpenej veci môže reklamovať až v dvojročnej záručnej lehote. O niečo menej známe je, že v podnikateľských vzťahoch to funguje odlišne.
Článok | Roland Regely | 13. 2. 2020
![Ako podať reklamáciu a na čo všetko máte právo? Prinášame kompletný postup]()
Práva a povinnosti pri reklamácii upravujú dva zákony. Občiansky zákonník a zákon o ochrane spotrebiteľa. Pred kúpou produktu si pozorne prečítajte podmienky prípadného vrátenia resp. reklamácie.
Článok | Roland Regely | 18. 12. 2019
![Ako reklamovať chybný tovar? Nezahadzujte bločky ani záručný list, obal netreba (návod)]()
Ak výrobok nemá také vlastnosti, ako výrobca sľubuje alebo má výrobné chyby a nedostatky, máte právo ho vrátiť.
Článok | Barbora Magočová | 25. 11. 2019
![Napálil vás obchodník či poskytovateľ úverov? Žiadajte finančné zadosťučinenie]()
Vedomosť o práve reklamovať vadu výrobku má dnes snáď už každý. Nárokmi z vád zakúpenej veci ale vaše spotrebiteľské práva zďaleka nekončia. Čítajte, čo by mal vedieť každý spotrebiteľ.
Článok | Marek Mittaš | 28. 8. 2019
![Reklamácia dovolenky. Ako postupovať a čo možno reklamovať?]()
Hlavná dovolenková sezóna sa pomaly chýli ku koncu. Pre mnohých bolo leto časom splnených zážitkov, iným dovolenka nesplnila očakávania. V prípade nespokojnosti možno dovolenku reklamovať, ako každú inú službu.
Článok | Marek Mittaš | 25. 7. 2019
![Ako a kde si zmeniť meno na letenke?]()
Letenky sa vystavujú vždy na meno a s tým súvisia aj komplikácie, ak sa meno držiteľa zmení. Letecké spoločnosti pritom nerozlišujú, či ide o zmenu kvôli sobášu, premenovaniu, či napríklad darovaniu alebo predaju letenky inej osobe. Pre nich to je zmena mena. V niektorých prípadoch drahá, niekedy bezplatná, občas nemožná.