ochrana spotrebiteľa

Poškodzovať spotrebiteľa sa nevypláca!

Článok | Viliam Poništ | 31. 1. 2012

Poškodzovať spotrebiteľa sa nevypláca!
0

Ochrana spotrebiteľa je jednou zo základných priorít Európskej úniea táto skutočnosť sa premieta aj v Slovenskej republike. Spotrebiteľa jechránený v mnohých predpisoch, no len málo sa vie, že ho chráni ajtrestné právo.

Nová finta veľkých firiem, ktorá vás pripraví o peniaze. 6 tipov, ako sa brániť

Článok | Barbora Magočová | 9. 5. 2023

Nová finta veľkých firiem, ktorá vás pripraví o peniaze.  6 tipov, ako sa brániť
+2

V súdnej praxi bola zaznamenaná nová praktika podnikateľov, ktorá môže významne poškodiť (nielen) spotrebiteľov. Ak však o nej budete vedieť dopredu, môžete jej negatívne následky ľahko odvrátiť. O čo konkrétne ide? Prinášame aj prehľad zvýhodnení, ktoré máte, ak ste spotrebiteľom a podnikateľ sa voči vám začne domáhať svojich nárokov.

Prichádza regulácia smart elektroniky, sociálnych sietí či Netflixu: Čo sa mení?

Článok | Barbora Magočová | 16. 5. 2024

Prichádza regulácia smart elektroniky, sociálnych sietí či Netflixu: Čo sa mení?
0

1. júla 2024 nadobudne účinnosť zákon, ktorý prináša podrobnejšiu úpravu tzv. digitálnych plnení. Novinky sa nebudú týkať len tovarov či služieb – regulácia bude v určitých prípadoch dopadať aj na využívanie sociálnych sietí, či napríklad Netflixu

Nové práva pre spotrebiteľov v roku 2024: Aké zlepšenia nás čakajú?

Článok | Barbora Magočová | 29. 12. 2023

Nové práva pre spotrebiteľov v roku 2024: Aké zlepšenia nás čakajú?
0

Koncom roka 2023 bol parlamentu opäť predložený návrh nového zákona o ochrane spotrebiteľa. Ak bude všetko prebiehať podľa plánu, nadobudne navrhovaná právna úprava účinnosť už 1. marca 2024. Aké zmeny prinesie slovenským spotrebiteľom a obchodníkom?

Neprevzali ste si tovar z e-shopu? Čo všetko budete musieť od augusta zaplatiť?

Článok | Barbora Magočová | 25. 7. 2023

Neprevzali ste si tovar z e-shopu? Čo všetko budete musieť od augusta  zaplatiť?
+5

Objednali ste si tovar na dobierku a následne ste sa rozhodli, že ho nechcete. Plánujete to vyriešiť tak, že ho skrátka nepreberiete? Ponechanie zásielky svojmu osudu nie je najlepšia taktika. Čo treba urobiť, aby ste sa s obchodníkom nedostali do zbytočného sporu? A čo hrozí, ak to neurobíte?