Článok | Viliam Poništ | 31. 1. 2012
Ochrana spotrebiteľa je jednou zo základných priorít Európskej úniea táto skutočnosť sa premieta aj v Slovenskej republike. Spotrebiteľa jechránený v mnohých predpisoch, no len málo sa vie, že ho chráni ajtrestné právo.
Článok | Barbora Magočová | 9. 5. 2023
V súdnej praxi bola zaznamenaná nová praktika podnikateľov, ktorá môže významne poškodiť (nielen) spotrebiteľov. Ak však o nej budete vedieť dopredu, môžete jej negatívne následky ľahko odvrátiť. O čo konkrétne ide? Prinášame aj prehľad zvýhodnení, ktoré máte, ak ste spotrebiteľom a podnikateľ sa voči vám začne domáhať svojich nárokov.
Článok | Barbora Magočová | 16. 5. 2024
1. júla 2024 nadobudne účinnosť zákon, ktorý prináša podrobnejšiu úpravu tzv. digitálnych plnení. Novinky sa nebudú týkať len tovarov či služieb – regulácia bude v určitých prípadoch dopadať aj na využívanie sociálnych sietí, či napríklad Netflixu
Článok | Barbora Magočová | 29. 12. 2023
Koncom roka 2023 bol parlamentu opäť predložený návrh nového zákona o ochrane spotrebiteľa. Ak bude všetko prebiehať podľa plánu, nadobudne navrhovaná právna úprava účinnosť už 1. marca 2024. Aké zmeny prinesie slovenským spotrebiteľom a obchodníkom?
Článok | Barbora Magočová | 25. 7. 2023
Objednali ste si tovar na dobierku a následne ste sa rozhodli, že ho nechcete. Plánujete to vyriešiť tak, že ho skrátka nepreberiete? Ponechanie zásielky svojmu osudu nie je najlepšia taktika. Čo treba urobiť, aby ste sa s obchodníkom nedostali do zbytočného sporu? A čo hrozí, ak to neurobíte?