Článok | Ivana Sladkovská | 13. 6. 2024
Bezkontaktné platby hodinkami a telefónmi vyzerajú pri tejto technológii ako z doby kamennej. V Poľsku testujú terminály, ktorým na zaplatenie stačí vaše oko.
Článok | Redakcia | 30. 8. 2024
Obchody budú otvorené aj počas Dňa ústavy 1. septembra 2024. Odteraz si budete môcť nakúpiť aj napriek tomu, že ide o štátny sviatok. Zákon určil, že už nie je dňom pracovného pokoja. V nedeľu 1. septembra budú obchody otvorené podľa ich bežných nedeľných otváracích hodín.
Článok | Ivana Sladkovská | 30. 10. 2024
Aké budú otváracie hodiny počas sviatkov? Už v piatok 1. novembra budú zatvorené supermarkety a väčšina obchodov. Prinášame vám prehľad výnimiek a obchodov, ktoré budú počas týchto dní otvorené.
Článok | Pavla Adamcová | 22. 4. 2024
Predajcovia chcú, aby ste u nich nakúpili čo najviac a vrátili sa. Pozrite si najčastejšie taktiky, ktoré na to používajú.
Článok | Redakcia | 26. 7. 2022
Regály v obchodoch plné potravín od rôznych značiek umožňujú zákazníkovi vybrať si, ktorú spoločnosť podporí svojím nákupom. Zatiaľ s touto vetou možno súhlasíte. Avšak po dočítaní tohto článku sa váš názor možno zmení. Ukážeme vám, že aj keď ide o dva produkty úplne odlišného typu, napríklad žuvačky a psie granule, za ich výrobou môže stáť jedna medzinárodná korporátna spoločnosť. Tu sú najväčšie z nich pôsobiace na Slovensku.
Článok | Roland Regely | 24. 8. 2018
Tržby obchodníkov rastú aj tento rok a nájomné v prevádzkach sa zvyšuje len mierne.
Článok | Redakcia | 7. 9. 2023
Zabudnite na nostalgiu za voľným letom. Máme pre vás plán oddychu už aj na rok budúci. Štátne sviatky a dni pracovného pokoja predstavujú pre väčšinu ľudí čas na oddych doma alebo na cestovanie a spoznávanie blízkeho okolia. Zaujíma vás, v ktoré dni tieto sviatky pripadajú počas roku 2024? Pripravili sme pre vás praktický prehľad voľných dní na Slovensku a v Čechách.
Článok | Marek Mittaš, Daniel Výcha | 12. 4. 2022
Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, kto je vlastne zodpovedný za najznámejšie obchody na slovenskom trhu? Mnohých možno prekvapí, že reťazce so slovenským pôvodom tvoria iba 20 % obratu v oblasti maloobchodného predaja potravín. Zvyšných 80 % patrí pod nadnárodné korporácie, ktoré poskytujú potraviny, drogériu, kozmetiku, či iné druhy tovaru aj v mnohých cudzích krajinách. Prečo sa im na Slovensku tak darí a kto sú tieto veľké organizácie?