Promocodius, významná spoločnosť v oblasti online zliav a propagačných akcií, uskutočnila dôkladnú analýzu, ktorá odhalila prekvapivý trend: významné percento Slovákov sa neobťažuje vyhľadávaním zľavového kódu. Toto zistenie nás núti pátrať po tom, prečo sa tomu tak deje a čo by to mohlo znamenať pre online obchody.
Psychológia v pozadí závislosti od zľavového kódu
Táto analýza od svetovej spoločnosti promocodius.com dôkladne ilustruje, aké dôležité sú zľavy v nákupnom procese. Ako prvé sa v tomto výskume zamerali na pochopenie správania a rozhodovania zákazníkov v oblasti online nakupovania.
Vedeli ste, že až 39 % zákazníkov si výrobok kúpi len vďaka zľavovému kódu? Odborníci zistili, že dnešní spotrebitelia vyhľadávajú nielen produkty, ale aj zážitky, ponuky a najmä hodnotu za svoje minuté peniaze.
Spoločnosť PromoCodius naznačuje, že zľavové kódy podporujú pocit vyššej hodnoty a okamžitej spokojnosti. Mnohí kupujúci pociťujú tzv. FOMO (strach zo zmeškania), keď vidia zľavové kódy.
Navigácia v dileme online nákupného košíka
- Stratégie na zmiernenie zanechania nákupného košíka: Na riešenie tohto problému je nevyhnutné pochopiť dynamiku opustenia košíka. Využitím týchto poznatkov môžu online obchody zaviesť účinné stratégie, ktoré zvýšia mieru konverzií a príjmov.
- Transparentnosť cien a zliav: Pomocou jasných informácií o cenách a ľahko dostupných zľavách si predajcovia môžu vybudovať dôveru a zvýšiť transparentnosť. Týmto prístupom sa eliminuje frustrácia u potencionálnych zákazníkoch pri hľadaní zľavového kódu.
- Stratégie na pripomenutie zabudnutých produktov v nákupnom košíku: Na znovu zaujatie zákazníkov rozposielajte automatizované e-maily s exkluzívnymi kupónami, ktoré zvýšia pravdepodobnosť, že vaši zákaznici sa vrátia k zabudnutím online nakupným košíkom a dokončia svoj nákup.
Praktické dosahy pre online obchody
Zlepšenie používateľského zážitku pre konverziu košíka
Výsledky výskumu ukazujú, že vytvorenie priaznivého prostredia pre konverziu košíka si vyžaduje jednoduchú navigáciu, intuitívne rozhranie a výrazné zľavy.
Začlenenie zliav do marketingových stratégií
Propagačné kampane zamerané na zľavy sa môžu stať silným nástrojom na prilákanie a udržanie stálych zákazníkov. Marketingové úsilie obchodu posilní strategickým začlenením zliav, ktoré u nakupujúcich vyvolá očakávanie a motivuje ich k nákupu.
Využitie sociálneho dôkazu a recenzií zákazníkov
Sociálne dôkazy, ako sú recenzie a posudky zákazníkov, môžu doplniť ponuky zliav tým, že vzbudia dôveru v rozhodnutie o kúpe. Zobrazenie pozitívnej spätnej väzby od spokojných zákazníkov môže zmierniť obavy a posilniť rozhodnutie pokračovať v kúpe.
promocodius.com je online platforma, ktorá ponúka aktuálne kupóny, ponuky a zľavy známych a popredných predajcov. Bola založená v roku 2016. Pôsobí na Ukrajine, v Českej republike, Poľsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Fínsku, Nórsku, Španielsku, Mexiku, Spojených štátoch a Turecku.