Realitu sa snaží zachrániť tá virtuálna
Mladí ľudia milujú technológie, mobilné aplikácie aj virtuálnu realitu. To všetko je pekné, no v reálnom živote mladí Slováci v oblasti finančnej gramotnosti za svetom výrazne zaostávajú. Preto sa Tatra banka rozhodla zmeniť tento stav a pristúpila k vzdelávaniu vo finančnej gramotnosti spôsobom, aký je mladej generácii najbližší. Prostredníctvom mobilnej aplikácie VR Generation, v ktorej ich vo virtuálnom svete o peniazoch učí súčasná hviezda hip – hopovej scény, raper Ego.
V seriálovom prostredí prejdú študenti sami, s učiteľmi, alebo aj rodičmi témy ako história peňazí, ako riadiť príjmy a výdavky, ako sporiť a investovať. Dozvedia sa o bankových produktoch, digitálnej bezpečnosti aj úveroch a poistení. Teda ide všetko o oblasti dôležité pre správne finančné zručnosti.
Pod projektom je podpísaná spoločnosť Virtual Everything, ktorá zabezpečila inovatívne finančné vzdelávanie formou hry po technickej stránke. Tento koncept má ambíciu vysvetliť zábavnou a ľahko pochopiteľnou formou práve zložité finančné témy.
„Rozvoj vzdelávania na Slovensku patrí medzi základné piliere, ktoré v Tatra banke systematicky podporujeme. Som veľmi rád, že sa medzi iniciatívy, ktorými k tomu prispievame, zaradí aj inovatívna forma nadobudnutia vedomostí v nezvyčajnom prostredí virtuálnej reality,“ hovorí Martin Kubík, člen Správnej rady Nadácie Tatra banky a člen predstavenstva Tatra banky.
O čom je vzdelávanie vo virtuálnej realite?
Pomocou VR technológie si dokážu mladí ľudia hravou a zaujímavou formou osvojiť dôležité vedomosti z oblasti finančnej gramotnosti a zároveň môžu zažiť, ako pozitívne dokážu ich život ovplyvniť správne finančné rozhodnutia.
Školy sa mohli prihlásiť k spolupráci a Tatra banka v rámci kampane rozdala už 10 000 cardboardov – okuliarov, vďaka ktorým môžu študenti premeniť svoj smartfón na VR okuliare. O záujme hovorí aj 40 000 stiahnutí aplikácie v pilotnej fáze, ktorá banku inšpirovala k pokračovaniu projektu. Z prieskumu, do ktorého sa po pilotnom projekte zapojilo viac než 500 študentov vyplynulo, že až 93 % z nich sa hra páčila a až 90 % reálne pomohla lepšie pochopiť finančné témy.
„Mladá generácia sa so smartfónmi v ruke narodila. Je pre nich prirodzené využívať nové technológie, a aj preto sú pre ňu klasické prístupy k vzdelávaniu prežitkom. Pre učiteľov môže byť výzvou mladých zaujať, “ myslí si Ľudo Cibulka, Innovation Development Manager Tatra banky.
Samozrejme, aj touto iniciatívou nadväzuje Tatra banka na aktivity spojené so spoločenskou zodpovednosťou a svoj koncept #premodruplanetu.
Zažite vzdelávanie vo virtuálnej realite na vlastnej koži so svojimi deťmi. Aplikácia je dostupná zdarma na stiahnutie pre kohokoľvek. Pre Apple tu: Connecting to Apple Music. a pre Android tu: VR Generation - Apps on Google Play.
Redakcia
Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.