1. K bonusom a peniazom sa naozaj dostanete
Bonusy na zuby alebo na detské okuliare vyplácajú poisťovne v desiatkach eur. Niekde sa dá vyčerpať celý bonus naraz, inde aj po častiach. Ak sa však chcete presvedčiť o tom, ktorá poisťovňa je pri vyplácaní bonusu najštedrejšia, pátrajte v štatistikách. Koľko eur už vyplatila vybraná poisťovňa na danom benefite a v akých prípadoch je to len reklamný trik, ku ktorému sa bežný človek veľmi ťažko dostane? Ak to vaša poisťovňa myslí s bonusmi vážne, nebude mať problém poskytnúť detailné údaje.
2. Príspevky získate bez (zbytočných) prekážok
Základnou podmienkou pre vyplatenie príspevku býva absolvovanie preventívnych prehliadok. Logiku má aj požiadavka podložiť žiadosť o peniaze účtom od zubára či z optiky. Niektoré poisťovne však podmieňujú vyplatenie bonusu ďalšími komplikovanými podmienkami. Ako napríklad tým, aby bol rodič poistený v tej istej poisťovni ako dieťa, vytváraním väčších skupín poistencov, gynekologickou prehliadkou pri príspevku na zuby a podobne. Takéto podmienky sťažujú získanie nároku na bonus a treba zbystriť pozornosť.
3. Bonusy sa vyplácajú rýchlo
Rýchle vyplatenie financií je dôležité nielen pre váš rodinný rozpočet, ale v konečnom dôsledku aj pre podporu zdravia. Preto si pred uzatvorením zmluvy dobre pozrite informácie o termínoch vyplatenia benefitov. Možno ich nájsť na stránkach zdravotných poisťovní. Výnimkou nie je ani „výplatný termín“ dvakrát do roka. To znamená, že peniaze tak skoro neuvidíte.
4. Rýchla a digitálna komunikácia
Zdravotné poisťovne dnes už ponúkajú svojim poistencom mobilné aplikácie, prostredníctvom ktorých dokážu pohodlne vybaviť základnú agendu. Cez apku sa dá požiadať aj o ponúkané benefity a je to pre poistenca najrýchlejšia a najjednoduchšia cesta. Nájdu sa však aj výnimky, keď musíte kvôli bonusu konkrétnej poisťovne merať cestu na poštu alebo do pobočky. To vás stojí čas a peniaze. Úplne zbytočne.
5. Škála partnerských benefitov
Poisťovne ponúkajú poistencom ďalšie zľavy a výhody u svojich obchodným partnerov. Zistite si, či sú pre vás atraktívne. A rovnako podstatné je, či ich dokážete uplatniť. Ak ste napríklad čerstvou mamičkou na materskej dovolenke, budú vás zaujímať zľavy na kočíky, prvú výbavičku či autosedačky. Mladí ľudia, ktorí chcú ostať zdraví, ocenia výhodné ceny za tréningové programy či zľavy na produkty pre športovcov. Seniorom dobre padnú lacnejšie kúpeľné pobyty. Takéto benefity vám môžu usporiť desiatky až stovky eur. Oplatí sa ich poznať dopredu.
6. Programy pre (chronicky) chorých
Programy pre ľudí, ktorí už so stopercentným zdravím nemôžu počítať, sú ďalším znakom ktorý poisťovne od seba odlišuje. Pýtajte sa, čo robí vaša zdravotná poisťovňa navyše — nad rámec zákona. Napríklad ako pomáha tým, ktorí si musia za liečbu a lieky platiť sami. Overte si, aké služby alebo programy dokáže ponúknuť pacientom s najviac rozšírenými civilizačnými chorobami, pacientom po úrazoch či s vrodenými diagnózami.
7. Servis a komunikácia
Kvalitný zákaznícky servis nie je len čerešničkou na torte, ale samozrejmosť, s ktorou počítame. Môžete si ho otestovať už pri podávaní prihlášky do zdravotnej poisťovne – či ju už uzavriete v pobočke poisťovne alebo elektronicky. Pozrite sa aj na spôsob, akým komunikuje vaša poisťovňa navonok – poskytuje dostatok zrozumiteľných informácií na webovej stránke a sociálnych sieťach? Je komunikácia zdravotnej poisťovne, ktorú ste si zvolili, ústretová?
Tip na záver:
Aby ste zistili, ako vážne to myslí zdravotná poisťovňa s vyplácaním bonusov, stačí si porovnať rozsah podmienok. Čím viac ich je, o to horšie pre klienta. Pri porovnávaní poisťovní pomôže stránka www.asisto.sk.