Čo si o poistení myslia Slováci a aké majú od neho očakávania

Redakcia | rubrika: Článok | 22. 8. 2019
Slováci už komerčné poistenie nevnímajú ako zbytočný luxus. Od poisťovne však očakávajú serióznosť, spoľahlivosť, pocit istoty a rýchle vybavenie poistnej udalosti. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus pre poisťovňu Groupama.
Čo si o poistení myslia Slováci a aké majú od neho očakávania

Zdroj: Shutterstock

Prioritou nie je nízka cena

Prieskum sa realizoval na vzorke 1003 respondentov, ktorým agentúra položila otázky ohľadom očakávania a nárokov na poisťovne, dôležitosti vybraných kritérií, prípadne aj aké pocity by mala vzbudzovať dobrá poisťovňa. Najväčšie percento opýtaných od poisťovne očakáva serióznosť a spoľahlivosť. Na druhom mieste skončilo uspokojivé poistné plnenie. Trojicu najčastejších očakávaní opýtaných uzatvára rýchlosť a efektívnosť. Prekvapivým výsledkom prieskumu je aj otázka nízkej, resp. dobrej ceny, ktorú očakávajú len 4 % opýtaných.

„Nízka cena negarantuje kvalitné služby a o tom sa už mnohí presvedčili aj v prípade poisťovacieho trhu. Keďže v tomto prípade sme sa respondentov pýtali prostredníctvom otvorenej otázky na očakávania spojené s poisťovňami, tak minimálne môžeme povedať, že cena nie je to prvé, čo klienta v tejto súvislosti napadne,“ myslí si sociológ Martin Slosiarik.

4 % respondentov tiež uviedlo, že od poisťovne nemajú žiadne očakávania. Títo respondenti neboli so službami poisťovne spokojní a majú vo všeobecnosti s poisťovacími spoločnosťami negatívne skúsenosti, preto od nej nič neočakávajú.

Otázka z prieskumu: „Skúste mi, prosím, povedať, čo v prvom rade očakávate od poisťovne, v ktorej máte poistený či už svoj majetok, auto, alebo členov Vašej domácnosti?“

 

Od poisťovne chcú rýchle vybavenie poistnej udalosti

Väčšinou je logickým dôvodom poistenia finančné krytie nepredvídateľných udalostí. Nie je tak veľkým prekvapením, že u väčšiny opýtaných (77 %) musí poisťovňa spĺňať kritérium rýchleho vybavenia poistných udalostí. Druhou najčastejšou požiadavkou na spoločnosť, ktorá poskytuje poisťovacie služby, je ochotný personál na pobočke a telefonickej linke. Respondenti si podľa prieskumu všímajú aj dlhodobé pôsobenie spoločnosti na trhu, respektíve históriu značky.

Nutnosť rýchleho vybavenia poistných udalostí si uvedomujú aj samotné poisťovne. „V tejto požiadavke sa snažíme poskytnúť klientom čo najväčší komfort, keďže v rámci našich služieb poskytujeme na vybrané produkty aj garanciu rýchlosti likvidácie do desiatich dní,“ informuje hovorkyňa poisťovne Groupama Martina Cvachová.

14 % opýtaných počíta aj s inováciami a modernými technológiami. Ide predovšetkým o flexibilnejšie vybavenie poistných udalostí napríklad prostredníctvom online aplikácie na hlásenie škody, prípadne na sledovanie priebehu administratívneho riešenia škodovej udalosti.

Otázka z prieskumu: „A ak by ste mali z nasledovných vecí vybrať dve, ktoré by mala predovšetkým spĺňať spoločnosť, ktorá poskytuje poisťovacie služby, čo by to bolo? Možnosť dvoch odpovedí.“ 

 

Áno, poistenie má vzbudzovať pocit istoty

Prieskum sa zameral aj na pocity, ktoré má v klientoch vzbudzovať dobrá poisťovňa. Opäť nie je žiadnym prekvapením, že najčastejšou odpoveďou (32 %) bol pocit istoty. 21 % opýtaných si myslí, že dobrá poisťovňa musí vzbudzovať aj pocit bezpečia a 18 % zase pocit starostlivosti.

„Sú to takpovediac „must-be“ atribúty, ktoré ak pri poskytovanej službe chýbajú, tak automaticky generujú nespokojnosť, ale to že ich spoločnosť napĺňa, ešte nestačí na to, aby bola vnímaná ako atraktívna alebo odlišná. Takúto atraktívnosť môže spoločnosť budovať cez iné benefity, ako môže byť aj garancia rýchlosti likvidácie,“ myslí si sociológ Martin Slosiarik.

 

Okrem toho však klientom záleží aj na ďalších aktivitách. Za veľmi dôležité kritériá považujú odmeňovanie svojich klientov za vernosť, príjemné pracovné podmienky pre zamestnancov poisťovne, pravidelné informovanie klientov (napr. formou e-mailu) či dokonca dobročinné akcie, filantropické aktivity alebo aktivity vedúce k ochrane životného prostredia.

Anketa

Máte založené životné poistenie?

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Najvýhodnejšie cestovné poistenie

Chcem sa poistiť

Naša online kalkulačka vám umožní porovnať ceny a podmienky rôznych poisťovní, aby ste mohli cestovať bez starostí.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+3
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Úmrtie je rana pre dušu aj peňaženku. Väčšina Slovákov potrebuje finančnú pomoc od rodiny

31. 10. 2024 | Ivana Sladkovská

Úmrtie je rana pre dušu aj peňaženku. Väčšina Slovákov potrebuje finančnú pomoc od rodiny

Pri úmrtí blízkeho len málokto rieši finančnú stránku. Podľa prieskumu pre Simplea je to však veľký nápor na peňaženku, až tri štvrtiny Slovákov sa musia po úmrtí blízkeho obrátiť na... celý článok

Vodiči, zbystrite. Čoskoro začne platiť zmena, ktorá vám uľaví

22. 10. 2024 | Natália Stašíková

Vodiči, zbystrite. Čoskoro začne platiť zmena, ktorá vám uľaví

Od začiatku roka 2025 dôjde k významnej zmene v systéme preukazovania povinného zmluvného poistenia (PZP). Vodiči v krajinách, ktoré sú súčasťou systému zelenej karty, budú môcť pri... celý článok

NBS odňala známej poisťovni licenciu a mala byť zlikvidovaná. Súd teraz rozhodol úplne inak

7. 10. 2024 | Ivana Sladkovská

NBS odňala známej poisťovni licenciu a mala byť zlikvidovaná. Súd teraz rozhodol úplne inak

Krajský súd v Bratislave nedávno rozhodol v prospech poisťovne NOVIS, čím prekvapil mnohých, ktorí očakávali jej likvidáciu po odobratí licencie Národnou bankou Slovenska. Spor sa ťahá... celý článok

Dokedy musí poisťovňa poškodenému vyplatiť poistné plnenie z PZP?

25. 9. 2024 | Barbora Magočová

Dokedy musí poisťovňa poškodenému vyplatiť poistné plnenie z PZP?

Ako dlho trvá poisťovni, kým vyplatí poistné plnenie po dopravnej nehode? Ako spotrebiteľ máte po istom čase nárok na úroky z omeškania. Aké ďalšie nástroje môžete využiť, ak sa poisťovňa... celý článok

Ako zmeniť zdravotnú poisťovňu: Na podanie prihlášky ostáva pár dní

23. 9. 2024 | Ivana Sladkovská

Ako zmeniť zdravotnú poisťovňu: Na podanie prihlášky ostáva pár dní

Prinášame kompletný návod ako zmeniť zdravotnú poisťovňu. Blíži sa termín, do ktorého je potrebné odoslať prihlášku na zmenu zdravotnej poisťovne od budúceho roka. Ak to nestihnete,... celý článok