Pre firemnú sieť je Poistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú pri poskytovaní služieb informačních technológií zaujímavý nový poistný produkt. Podľa Allianz – Slovenskej poisťovňe: „Chyba softvéru, výpadok siete, zlyhanie systému – toto sú len niektoré z množstva príčin, ktoré môžu viesť k masívnym škodám klientov spoločností poskytujúcich služby v oblasti IT.“
Zatiaľčo sa v západnej Európe toto poistenie udomácnilo, na Slovensku sa do povedomia IT spoločností začína dostávať hlavne z dôvodu povinnosti v tendroch na dodávku IT služieb pre štátne inštitúcie. Na Slovensku bolo toto poistenie požadované pre IT spoločnosť na základe nového kontraktu s klientom na dodávku IT služieb. Na západe si toto poistenie uzatvárajú IT společnosti z dôvodu ochrany.
Poistenie je určené pre tento rozsah firiem od veľkých medzinárodnych spoločností až po malých živnostníkov.
Predmetom poistenia býva obvykle toto spektrum IT služieb:
vývoj, predaj, update a upgrade softvéru
distribúcia, dodávka, inštalácia/montáž, oprava a údržba hardvéru a počítačového príslušenstva
spracovanie dát
systémová analýza a integrácia
správa počítačových sietí
zabezpečovanie internetových služieb
poradenstvo a podpora v oblasti IT
školenia v oblasti IT
Poistné krytie je určené škodami v dôsledku porušenia povinností poisteného pri výkone IT služieb. Škoda môže mať formu finančnej újmy, škody na zdraví alebo škody na majetku. Škodu na zdraví môže spôsobiť chyba softvéru v diagnostickom zariadení v medicíne. Škoda na majetku je možná v prípade softvérovovej chyby výrobnej linky, ktorá vyrába chemické látky, ktoré poškodia svojím používaním náš majetek. Ako príklad finančnej škody uvádzame prípad zlyhania internet bankingu a my prídeme o istú finančnú čiastku.
Súčasťou poistného krytia sú aj náklady v prípade súdneho, správneho alebo administratívneho konania o náhrade škody. S poisťovňou je možné dohodnúť aj rôzne rozšírenia tohoto krytia. Medzi tieto rozšírenia patrí krytie škôd v dôsledku neúmyslného porušenia práv duševného vlastníctva alebo nahradenie dokumentov a počítačových záznamov.
Ako príklad uvádza Allianz – SP túto poistnú udalosť: „Softvérová spoločnosť vyvinula a dodala softvér pre administratívne a logistické účely. Softvér sa využíval na monitoring stavu skladu rôznych výrobkov pre dodávateľa materiálu. Vďaka tomuto softvéru mal uživateľ prehľad koľko výrobkov daného druhu má na sklade. Na základe údajov zo systému dodavateľ predal výrobky klientom, keďže ich mal na sklade a zároveň sa rozhodol objednať ďalšie, nakoľko podľa systému ich na sklade nebol dostatok. Skutočnosť však bola v dôsledku chyby softvéru úplne opačná. Namiesto dostatku výrobkov na sklade ich nebol dostatok a dodavateľ nebol schopný klientovi dodať objednaný tovar. Škoda bola vyčíslená na takmer 4,5 milióna eur.“