Dlho očakávaný príchod poľského reťazca Biedronka na Slovensko sa stáva realitou. Už 5. marca sa otvoria brány prvej slovenskej predajne, ktorá vyrastie v Miloslavove. Tento významný moment reťazec oslávi slávnostným prestrihnutím pásky o 14:00, pričom atmosféru dňa spríjemní moderátor Vilo Rozboril. Upozorňuje na to portál Dnes24.sk.
Biedronka vtrhne na trh
Biedronka láka zákazníkov nielen na široký sortiment, ale aj na sprievodný program, ktorý bude súčasťou otváracieho dňa. Pre návštevníkov sú pripravené ochutnávky, rôzne súťaže o ceny a deti sa môžu tešiť na vystúpenie obľúbenej dvojice PACI PAC. Navyše, zákazníkov láka na kupóny na ďalší nákup.
„O 14:00 oficiálne prestrihneme pásku a pripravili sme pre vás zaujímavý doplnkový program. Hostiteľom počas dňa, v ktorom sme pre klientov pripravili množstvo atrakcií, bude Vilo Rozboril,“ uviedla pre Dnes24 tlačová kancelária Biedronky. „V tento deň klienti, ktorí minú v obchode 30 €, môžu získať tri kupóny v hodnote 10 € na ďalšie nákupy. Mnoho ďalšieho uvidíte v deň otvorenia,“ uvádza Biedronka.
Expanzia Biedronky na Slovensku však týmto nekončí. Spoločnosť už oznámila ďalšie lokality, kde plánuje otvoriť svoje predajne. V najbližšom období sa tak môžu tešiť na nové obchody obyvatelia miest ako Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica či Zvolen. Zaujímavosťou je, že reťazec sa rozhodol expandovať aj do menších obcí, akými sú Miloslavov a Dunajská Lužná v seneckom okrese.
Biedronka tak prichádza na slovenský trh s jasnou stratégiou – ponúknuť dostupné produkty nielen v krajských či okresných mestách, ale aj v menších lokalitách. Ako sa jej bude dariť v konkurencii už etablovaných reťazcov, ukážu najbližšie mesiace. Jedno je však isté – nákupné možnosti Slovákov sa od marca opäť rozšíria.
Reťazec s problematickou povesťou
Biedronka, populárny poľský reťazec, ktorý čoskoro vstúpi na slovenský trh, má vo svojej domovine problematickú povesť. Hoci sa Slováci na jeho príchod tešia, v Poľsku dostáva astronomické pokuty za neférové praktiky. To zrejme neprekáža kupujúcim nielen z Poľska, ale aj z Česka a Slovenska, ktorí do Biedronky chodia na nákupnú turistiku.
Úrady v Poľsku jej vyčítajú zavádzanie zákazníkov nesprávnymi cenami, nesprávne účtovanie zliav či nedodržiavanie pracovných podmienok. Len v posledných rokoch zaplatila Biedronka pokuty vo výške stoviek miliónov eur. Napriek tomu zostáva najväčším maloobchodným reťazcom v krajine a jej popularita neklesá.
Ivana Sladkovská
Šéfredaktorka portálu Peniaze.sk. Venuje sa najmä servisným ekonomickým témam štátnych dávok, dôchodkov a sociálnych výhod. Ďalšie články autora.