Zvýšte počet zamestnancov
Ak zaznamenáte zvýšený počet objednávok alebo to kvôli sezóne (blížiace sa sviatky, Black Friday) očakávate, mali by ste sa zamyslieť nad prijatím ďalších zamestnancov. Nemusíte ich všetkých prijať na trvalý pracovný pomer. Na sezónny nárast objednávok vám postačia aj brigádnici.
S výberom začnite čo najskôr, pretože bez zaučenia by počas najväčšieho zhonu len zdržiavali. Majte na pamäti, že kvôli pretrvávajúcej pandémii môže časť vášho tímu skončiť v karanténe. Dostatočný počet zamestnancov môže byť rozhodujúci pre plynulý chod skladu.
Urobte údržbu techniky
Kontrolu a údržbu strojov nenechávajte na poslednú chvíľu. Takisto neodkladajte kúpu nového kancelárskeho vybavenia či manipulačnej techniky. V najhoršej možnej chvíli sa vám to môže vypomstiť.
Skontrolujte všetko od páskovačiek cez sponkovačky až po regále a police. Aj vysokozdvižný vozík potrebuje raz za čas kvalitný servis. Majte v zálohe všetko, čo by skomplikovalo až znemožnilo chod skladu.
Nemajte zazmluvneného len jedného dopravcu
V
dnešnej situácii je kľúčové mať viac ako jedného prepravcu. Sú oveľa
viac vyťažení ako bývali, čo môže spôsobiť značné problémy. Ak vám jeden
vypadne, presmerujete zásielky na iného.
Pri zvýšených počtoch
objednávok dohodnite, aby bol zvoz viac ako raz za deň. Uvoľníte cenný
priestor pre zamestnancov, ktorí môžu pripraviť ďalšie balíky.
Preusporiadajte sklad
Zistite,
ktoré produkty sú najviac populárne a dajte ich dopredu. Vašim
zamestnancom ušetríte čas a nenabehajú toľko kilometrov. Ak máte
priestor, tak ho pri vysoko obrátkových položkách zväčšite. Produkty,
ktoré sa najčastejšie objednávajú spolu, umiestnite blízko seba.
Zefektívnite prácu a skrátite trasu medzi ich premiestňovaním.
Počas
reorganizácie skladu si spravte analýzu produktov. Zbavte sa tých,
ktoré najmenej predávate, a tým zvýšite priestor pre populárne produkty.
Ak
ste prijali sezónnych brigádnikov, potrebujete sklad správne označiť.
Zjednoduší im to orientáciu a rýchlejšie sa zapracujú do procesov.
Skvalitnite tok peňazí (cashflow)
Pred
sezónou sa potrebujete predzásobiť a najať nových ľudí, no to niečo
stojí. V prvom rade si prezrite v účtovníctve, aké služby máte
predplatené. Tie, ktoré až tak nepotrebujete, na čas stopnite.
Snažte
sa obmedziť platby cez dobierku. Skrátite čas medzi vyplácaním dobierok
a prijatím peňazí na účet, čo môže trvať až týždeň, a navyše zamedzíte
nevyzdvihovanie objednávok. Ďalšou možnosťou je aj nastavenie
rýchlejšieho vyplácania dobierok a platieb z platobných brán. Za takúto
službu však môžu byť účtované poplatky.
Zásobte sa obalmi
Keď
chcete umiestniť vaše logo na lepiace pásky či krabice, objednávajte to
s dostatočným predstihom. Je to špeciálna výroba, ktorá sa môže
predĺžiť až na 8 týždňov. Ak vo vašom sklade nemáte dostatok miesta,
kúpte si stroj na výrobu vzduchových vankúšov.
Je pomerne malý a
výplň škatúľ si vyrobíte až vo chvíli, keď ju budete potrebovať. Aj
obyčajné obaly vám odporúčame nakupovať v predstihu a do zásoby.
Rada na záver
Aby
sklad dokázal efektívne pracovať, potrebujete komunikovať naprieč
všetkými oddeleniami. Všetky informácie musia byť odovzdané včas. Môže
nastať situácia, že pre vysoký nápor nestíhate posielať balíky a
zákaznícke oddelenie to musí správne odkomunikovať, inak budete vyzerať
neprofesionálne.
Marketingové oddelenie zase potrebuje vedieť o stave skladov, aby nepromovali položky, ktoré sú už dávno vypredané.