Aures Holdings pripravuje online predaj ojazdených áut v západnej Európe, do roku 2025 investuje do projektu pol miliardy eur. Rozšíriť ho chce v Nemecku a ďalších jedenástich krajinách. Firma prevádzkuje aj sieť autobazárov AAA Auto.
Ojazdené autá sa predávajú aj počas lockdownu a online. Príkladom toho je predajný výsledok jedného z najväčších predajcov ojazdených áut na Slovensku. Skupina AURES Holdings predala v ČR a na Slovensku za prvý štvrťrok 15 200 automobilov. Firma plánuje svoje doterajšie know-how využiť na expanziu po ďalších trhoch smerom na západ Európy. V tomto zmysle nebude ponúkať značku AAA, ale prichádza s novým konceptom nazvaným Driverama. Ten bude podľa jeho tvorcov „založený na medzinárodnom výkupe a predaji ojazdených vozidiel za pomoci pokročilých algoritmov, ktoré zaručia zákazníkom v každej krajine najlepšie ceny“.
Driverama plánuje spočiatku otvoriť svoje prvé pobočky na jednom z najväčších automobilových trhov v Európe - v Nemecku. Následne je na programe expanzia do ďalších jedenástich krajín. Rast skupina očakáva aj v ďalších rokoch a stanovila si ambiciózny cieľ. Driverama by sa mala stať sa do roku 2025 najväčším online obchodníkom s ojazdenými vozidlami v Európe. Okrem projektu Driveramy však AURES chce využiť ustupujúcu pandémiu aj na upevnenie pozície na existujúcich trhoch, a to najmä v Poľsku.
„V súčasnej chvíli sú naše predajne na našom hlavnom trhu v Českej republike pre zákazníkov uzatvorené už takmer 4 mesiace, rovnako ako na slovenskom trhu. To je v histórii našej spoločnosti aj maloobchodu všeobecne úplne bezprecedentná situácia, ktorej navyše predchádzali v oboch krajinách lockdowny už v minulom roku,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete autocentier AAA AUTO. Ako ďalej informuje, skupine sa darí stále zlepšovať efektivitu online predaja vozidiel. „V Českej republike sme sa už dostali až na zhruba 3 200 predaných vozidiel online za jeden mesiac. Na slovenskom trhu je to už vyše 1 000 vozidiel, čo v oboch prípadoch považujeme za veľmi dobrý výsledok. Vďaka tomu, že v Poľsku obmedzenia maloobchodu zavedené nie sú, tento trh v rámci našej skupiny prvýkrát prekonal Slovensko,“ dodala.
Ako sa predávajú ojazdené autá online v roku 2021?
- V prvom štvrťroku skupina v sieti AAA AUTO predala celkovo 15 200 áut
- Najviac áut predala firma Aures Holdings v Českej republike (8 700). V Poľsku potom eviduje 3 850 predaných áut a na Slovensku 2 650 predaných vozidiel.
- Sieť so 45 pobočkami má v strednej Európe stabilne v ponuke približne 16 000 vozidiel, z toho v Českej republike cez 9 200, na Slovensku 4000 a v Poľsku 2700.
Driverama bude najmä značkou západu Európy
Pandémia koronavírusu začala v Európe ustupovať a to je podľa vyjadrení AURES Holdings správny čas na expanziu. „Pôjde o investíciu našich akcionárov, ktorá v prvej fáze dosiahne výšku 100 miliónov eur a v ďalších fázach 400 miliónov eur,“ oznámila Karolína Topolová.
Koncept online bazáru a predaja ojazdených automobilov v západnej Európe s možnosťou výkupu a predaja autá koncovým zákazníkom cez hranice členských štátov EÚ nie je úplnou novinkou. Záujemcovia o ojazdené vozidlá si však budú môcť svoje auto nechať doručiť, alebo si ho vyzdvihnú na niektorej z desiatok mikropobočiek, ktoré začnú vznikať v lete. „Projekt Driveramy nevzniká na zelenej lúke. V uplynulých rokoch sme do jeho technologickej prípravy investovali 75 miliónov eur. Išlo najmä o vývoj vlastného softvéru, zaisťuje kompletnú technologickú infraštruktúru a v reálnom čase nám umožňuje kompletný prehľad o ponukách na trhu ojazdených vozidiel v celej Európe. Začatie projektu Driverama veľmi urýchlili naše pozitívne skúsenosti s predajom áut online v čase pandémie koronavírusu,“ komentuje predseda predstavenstva Driveramy Stanislav Gálik, doterajší šéf inovácií AURES.
Ako sme uviedli vyššie, Driverama začne svoje pôsobenie spočiatku v Nemecku, kde plánuje zahájiť predaj v počte 5000 vozidiel. Skupina chce investovať do budovania infraštruktúry v kľúčových krajinách na začiatok približne 100 miliónov eur. Expanziu Driveramy potom podporia ďalšie investície do roku 2025 až do výšky 400 miliónov eur. „Cieľom je do roku 2025 vybudovať Driveramu, ako najväčšieho európskeho online predajcu ojazdených vozidiel,“ dodal Gálik.
Zachovali pracovné miesta vďaka štátnej pomoci
Ako uvádza Katarína Topolová, skupina aj vďaka štátnej pomoci mohla zachovať veľa pracovných miest, ktoré by inak museli byť zrušené. „Bola by som len rada, ak by v Českej republike a na Slovensku bolo čo najskôr možné naše pobočky otvoriť do plnej prevádzky, aby sme mohli využiť jarnú sezónu, ktorá je pre nás každý rok najdôležitejšia.“ Záujem o ojazdené autá je podľa Topoľovej veľký a aj keď je online predaj veľmi úspešný, nemôže obchodovanie na pobočkách nahradiť stopercentne. „Väčšinu predajného či nákupného procesu realizujeme vo vonkajších priestoroch, takže je tu riziko prenosu infekcie veľmi nízke. Sme samozrejme pripravení v maximálnej miere dodržiavať všetky hygienické opatrenia, ktoré budú pre otvorenie maloobchodu požadované,“ zdôraznila. Spoločnosť sa podľa nej chce podieľať aj na očkovaní zamestnancov. „Akonáhle to bude možné, začneme očkovať zamestnancov, ktorí o to budú mať záujem. Zatiaľ vyčkávame, kedy budú k dispozícii vakcíny pre bežných občanov a pre firemné očkovanie,“ doplnila Karolína Topolová.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.