Sieť autobazárov AAA Auto chystá expanziu do západnej Európy. Firma plánuje rozšíriť svoje predajné aktivity do ďalších krajín, kde doteraz nikdy nepôsobila. Bližšie informácie chce zverejniť v nasledujúcich týždňoch. Vlani napriek koronakríze AAA predali 70-tisíc áut, to je medziročne o 19 % menej.
Spoliehajú na online svet
„Určite chceme využiť online prostredie,“ povedala pre ČTK generálna riaditeľka AAA Auto Karolína Topolová. Z vlaňajšieho celkového odbytu v Česku, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku pripadlo na online predaj 11-tisíc áut.
AAA Auto sa plánuje tento rok vrátiť aspoň na čísla z roku 2019, keď zobchodovalo takmer 90-tisíc ojazdených vozidiel. Podľa Topolovej k väčšiemu dopytu povedie ekonomická situácia či preferencia osobných vozidiel pred hromadnou dopravou.
Topolová očakáva pokračovanie rastu cien ojazdených áut, ktoré sa už v 2. polroku vlaňajška zvýšili v niektorých segmentoch o 10 až 15 %.
Ako sa predávajú autá cez internet?
Rádovo tisícky áut chce tento rok AAA Auto predať opäť online. Predaj cez internet zabezpečuje AuresLab. „Úspešnosť online predaja je v súčasnosti asi 95 %. Ľudia, ktorí si chcú auto kúpiť cez internet, sú už väčšinou rozhodnutí,“ hovorí šéf AuresLabu Stanislav Gálik.
Sieť AAA Auto vlani predala v strednej Európe 70-tisíc vozidiel, z nich 14-tisíc na Slovensku. Napriek koronakríze v minulom roku dosiahla piaty najlepší výsledok predaja vo svojej histórii.
V Českej republike vlani sieť, ktorú prevádzkuje spoločnosť Aures Holdings, predala 40 000 vozidiel, v Poľsku 13 500 a v Maďarsku 2 500 áut.
„Pokles našich predajov spôsobený pandémiou je v skupine približne 19 %. To je nižšie číslo ako pri predaji nových áut a potvrdzuje to úspešnosť našej stratégie rýchleho prechodu na on-line predaj, a to najmä v období prvého marcového lockdownu,“ uviedla generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva Aures Holdings Karolína Topolová. Celkovo sa vlani v sieti AAA Auto on-line predalo 1 800 vozidiel.
Ubudlo aj jazdeniek
Podľa analýzy Aures Holdings tiež na trhu ojazdených áut na Slovensku minulý rok ubudlo pre koronavírus 60-tisíc vozidiel. Druhá vlna pandémie koronavírusu potvrdila rozvoj on-line predaja ojazdených áut. „Bohužiaľ, nastala situácia, ktorej sa celý sektor automotive na jeseň obával. Predaj na našich pobočkách bol pre pandémiu koronavírusu znovu obmedzený. Našťastie sa nám darilo predávať hlavne on-line o polovicu vyšší objem vozidiel než na jar, ale stále sme sa nedostali cez polovicu bežných predajov. On-line predaje sa na tom budú podieľať možno až desiatimi percentami, zatiaľ čo v bežnom roku to skôr bývalo len pár promile,“ uviedla Karolína Topolová, predsedníčka predstavenstva Aures Holdings, prevádzkovateľa medzinárodnej siete AAA Auto.
„Naše autocentrá boli na prelome marca a apríla v Českej republike a na Slovensku zatvorené, v Poľsku a Maďarsku bol obmedzený voľný pohyb osôb. Tieto opatrenia mali tvrdé následky na objem našich predajov,“ hovorí Topolová.
V auguste bola skupina na 90 % výkonu a v septembri sa priblížila k sto percentám, čo je podľa Topolovej veľký rozdiel oproti trhu nových áut, ktorý klesol o vyše štvrtinu.
Koronakríza tiež podľa predstaviteľov AAA ukázala, že rastie záujem o väčšie autá, najmä SUV a medzi kupujúcimi sú čoraz častejšie starší ľudia, ktorí sa počas pandémie rozhodli jazdiť autom namiesto cestovania MHD.
AAA Auto momentálne prevádzkuje 44 výkupných a predajných pobočiek v ČR, Poľsku, Maďarsku a na Slovensku. Skupinu vlastní britsko-poľský investičný fond Abris Capital Partners. Zamestnáva viac ako 2400 ľudí.
V najbližších dvoch rokoch plánuje AAA Auto investovať 5 miliónov eur do digitalizácie. Ľudia si napríklad už môžu objednať auto cez internet a nechať si ho doručiť domov.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.