Koľko platia nákladné autá za použitie dialníc v Európe (SR, ČR, Maďarsko)?

Roland Regely | rubrika: Článok | 4. 11. 2020
Koľko platia za používanie diaľníc nákladné autá? Musia si kupovať klasické diaľničné známky alebo hradia mýto? Prinášame prehľad poplatkov od Slovenska až po Rumunsko.
Koľko platia nákladné autá za použitie dialníc v Európe (SR, ČR, Maďarsko)?

Zdroj: Shutterstock

Diaľnice sú spoplatnené takmer vo všetkých krajinách Európy a Slovensko samozrejme nie je výnimkou. Ceny diaľničných známok pre osobné autá rozoberáme v špeciálnom článku. Ako je to ale s cenami diaľničných poplatkov a mýta pre nákladné autá resp. vozidlá nad 3,5 tony? Sadzby mýta si stanovuje každá krajina osobitne, zväčša na určité obdobie (rok) a ceny sa môžu odvíjať od toho, či mýto prechádza diaľnicou alebo nie. Za nedodržianie týchto pravidiel hrozia vysoké pokuty. My prinášame prehľad poplatkov pre nákladné vozidlá a mýta na diaľniciach Európy.

 

Diaľničné známky a mýto pre nákladné autá - Slovensko

Sadzby mýta za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných ciest platné od 1. januára 2019

Kategórie vozidla a počet náprav Emisná trieda EURO 0-II Emisná trieda EURO III, IV Emisná trieda EURO V, VI, EEV
3,5 t - 12 t 0,108 € 0,098 € 0,085 €
12 t a viac - 2 nápravy 0,231 € 0,209 € 0,181 €
12 t a viac - 3 nápravy 0,244 € 0,220 € 0,190 €
12 t a viac - 4 nápravy 0,253 € 0,228 € 0,198 €
12 t a viac - 5 náprav 0,244 € 0,220 € 0,190 €

Zdroj: Stellacentrum.sk

Diaľničné známky a mýto pre nákladné autá - Česká republika

Sadzby mýta za použitie 1 km spoplatnenej komunikácie sú stanovené Nariadením Vlády ČR č. 240/2014 Zb. Sadzba sa líši podľa počtu náprav a emisnej triedy vozidla. Mýto za použitie konkrétneho úseku je dané násobkom sadzby a dĺžky úseku.

Sadzby mýta /okrem piatku od 15:00 do 20:00 h

 

Počet náprav

Diaľnice a rýchlostné cesty

Cesty I. triedy

Autobusy

emisná trieda Euro 0 - II

2

3,34

1,58

1,38

3

5,70

2,74

 

4+

8,24

3,92

 

emisná trieda Euro III - IV

2

2,82

1,33

1,15

3

4,81

2,31

 

4+

6,97

3,31

 

emisná trieda Euro V

2

1,83

0,87

1,04

3

3,13

1,50

 

4+

4,52

2,15

 

emisná trieda Euro VI, EEV

2

1,67

0,79

0,80

3

2,85

1,37

 

4+

4,12

1,96

 

 

Sadzby mýta /piatok od 15:00 do 20:00 h

 

Počet náprav

Diaľnice a rýchlostné cesty

Cesty I. triedy

Autobusy

emisná trieda Euro 0 - II

2

4,24

2,00

1,38

3

8,10

3,92

 

4+

11,76

5,60

 

emisná trieda Euro III - IV

2

3,58

1,69

1,15

3

6,87

3,31

 

4+

9,94

4,74

 

emisná trieda Euro V

2

2,33

1,10

1,04

3

4,46

2,15

 

4+

6,46

3,07

 

emisná trieda Euro VI, EEV

2

2,12

1,00

0,80

3

4,05

1,96

 

4+

5,88

2,80

 

Zdroj: Stellacentrum.sk

Diaľničné známky a mýto pre nákladné autá - Maďarsko

Od 1.1.2008 Maďarsko zrušilo "fyzické" diaľničné nálepky, ale vodič sa pri kontrole preukáže dokladom o zaplatení.

Platba za využívanie diaľnic a vybraných hlavných ciest sa okrem "kamenných" predajných miest dá realizovať aj cez internet alebo prostredníctvom SMS.

 

10 dní

1 mesiac

1 rok

národná

župná

D1M*

Motocykle

1 470 HUF

2 500 HUF

 

 

D1

Osobné vozidlá s hmotnosťou do 3,5 t a do 7 sedadiel + prívesný vozík

3 500 HUF

4 780 HUF

42 980 HUF

5000 HUF

D2

Osobné  vozidlá s hmotnosťou do 3,5 t a nad 7 sedadiel a nákladné vozidlá s celkovou hmotnosťou do 3,5 t

7 000 HUF

9560 HUF

42 980 HUF

10 000 HUF

U

Prívesy kategórie D2 a B2

3 500 HUF

4 780 HUF

42 980 HUF

5000 HUF

B2

Autobusy

15 500 HUF

21 975 HUF

199 975 HUF

20 000 HUF

Zdroj: Stellacentrum.sk

Anketa

Chodíte na pracovné cesty?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Americká clá na autá z Európy sú tu: hrozí nám osud Detroitu, ale rýchlejšie

27. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Americká clá na autá z Európy sú tu: hrozí nám osud Detroitu, ale rýchlejšie

Nové clá na dovoz automobilov do USA, zavedené administratívou Donalda Trumpa, môžu výrazne ovplyvniť slovenský automobilový priemysel, ktorý je základným pilierom národnej ekonomiky.... celý článok

Slováci a AI: Príležitosť storočia alebo hrozba pre pracovné miesta?

25. 3. 2025 | Redakcia

Slováci a AI: Príležitosť storočia alebo hrozba pre pracovné miesta?

Umelá inteligencia (AI) sa čoraz viac uplatňuje aj v slovenskom bankovom sektore. Banky ju využívajú nielen na automatizáciu bežných operácií, ale aj na zlepšenie bezpečnosti a zákazníckych... celý článok

Letný čas prichádza: Už tento víkend si posunieme hodiny dopredu

24. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Letný čas prichádza: Už tento víkend si posunieme hodiny dopredu

Kedy sa mení čas? Už túto nedeľu, 30. marca 2025, sa opäť ocitneme pred tradičnou zmenou času, ktorá nás núti posunúť ručičky hodín o jednu hodinu dopredu.

Revolúcia v dôchodkoch: Erik Tomáš chystá veľké prepočítavanie, takmer každý si prilepší

20. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Revolúcia v dôchodkoch: Erik Tomáš chystá veľké prepočítavanie, takmer každý si prilepší

Minister práce Erik Tomáš chystá prepočítavanie dôchodkov ľudí, ktorí boli na materskej či rodičovskej dovolenke a vychovali deti. Hovorí o dôchodkovej revolúcii, ktorá odstráni nespravodlivosť... celý článok

„Slovensko je na hrane úpadku,“ varuje kontrolný úrad. Potrebujeme zásadné reformy

19. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

„Slovensko je na hrane úpadku,“ varuje kontrolný úrad. Potrebujeme zásadné reformy

Slovensko sa nachádza na kritickom rozhraní, kde hrozí, že jeho dlh prerastie do neudržateľných rozmerov. Najvyšší kontrolný úrad varuje, že bez zásadných reforiem sa krajina môže ocitnúť... celý článok