Jar je ideálny čas na to, aby ste sa v domácnosti zbavili nepotrebných vecí. A ak vám je ľúto vzdať sa drahších kúskov oblečenia alebo jednoducho nechcete prerobiť na svojich osobných veciach, skúste ich predať cez internet. Dnešná doba nám aj v tomto ohľade prináša obrovské príležitosti. Spravíte pár fotografií, krátky popis a do pár hodín môže o vašom produkte vedieť množstvo ľudí. A vy tak zarobíte desiatky či stovky eur za staré nepotrebné kusy.
Kde inzerovať?
Oblečenie, elektronika, nábytok, čokoľvek. Predať cez internet môžete takmer všetko. Akú inzerciu teda zvoliť? Môžete si vybrať niektorý z inzertných portálov ako napríklad bazos.sk, bazar.sk a podobne. K pridaniu ponuky budete potrebovať uviesť svoje meno, telefonický kontakt alebo e-mailovú adresu a popis k produktu.
Na Slovensku tiež existujú aukčné portály, na ktorých môžete vaše ponúkané veci vydražiť (napr. aukro.sk, onetwosold.sk). Keďže kupujúci prostredníctvom nových ponúk stále dvíhajú cenu, môžete zarobiť viac, než ste pôvodne plánovali.
Omnoho jednoduchšia alternatíva je ponúknuť veci cez Facebook Market. Tam sa totiž nemusíte registrovať, ak už máte profil na Facebooku. Predaj potom prebieha formou správy vo Facebook Messengeri, prípadne si s dotyčným vymeníte kontakt a zavoláte si alebo napíšete e-mail.
Dobré rady k predaju na internete
-
neposkytujte nikdy svoje osobné údaje, ktoré nesúvisia s obchodom
-
ľudia si nevšímajú ponuky s podozrivo nízkymi cenami
-
komunikujte otvorene, slušne a nebojte sa priznať nedostatky
-
tovar, ktorý je potrebné odskúšať - uveďte len osobný odber - inak budete platiť navyše poštovné
-
vždy si prečítajte podmienky pred zadaním inzerátu, niektoré stránky môžu byť spoplatnené
-
ak sa stanete obeťou internetového podvodu, nebojte sa kontaktovať políciu
-
ak objavíte na stránke podvodný inzerát, upovedomte o tom jej správcu
Dobrý nadpis, pekná fotka
Majiteľa produktu ľahko spoznáte aj podľa popisu inzerátu. Aj preto by mal mať inzerát výstižný a pútavý nadpis. Popis produktu by mal vecne a výstižne pomenovať inzerovanú vec a typ transakcie. Inzerát formulujte konkrétne „Predám iPhone X“ a nie všeobecnými slovami „Mám na predaj mobil značky Apple“.
Vyvarujte sa zbytočností, skratiek a slov, ktorým rozumiete len vy. Inzeráty totiž indexujú podľa kľúčových slov aj vyhľadávače. Skúste sa preto zamyslieť, čo by ste napísali do vyhľadávača, ak by ste chceli kúpiť taký tovar, aký predávate.
Krásna fotografia ihneď púta pozornosť. To platí pri inzerátoch dvojnásobne. Inzerát s fotkami je atraktívny pre potenciálnych kupujúcich. Vzbudzuje väčšiu dôveru, pretože je to vizitka stavu vášho tovaru. Obrázky by mali byť dostatočne veľké a mali by zachytávať, ako celkový pohľad tak aj detaily a zvlášť veci, ktoré sa podieľajú na zvýšenej/zníženej cene.
Lákavá cena je najviac
Cena je to, prečo potenciálni kupujúci hľadajú tovar cez inzerciu. Odporúčame uviesť konkrétnu cenu. Žijeme v rýchlej dobe, inzerát bez ceny (dohodou, ponúknite) je pre kupujúcich nezaujímavý. Málokto má čas a chuť pátrať po tom, koľko by ste za to asi chceli. Cena je ten parameter, ktorý vás odlíši, umožní porovnanie a rýchle nákupné rozhodnutie.
Komunikujte vhodne
Do inzerátu uveďte iba taký kontaktný kanál, ktorý naozaj mienite aj používať. Je zbytočné uvádzať telefónne číslo, ak nedvíhate cudzie čísla a nemôžete v práci telefonovať, alebo e-mail, ak si ho kontrolujete raz za týždeň.
Ak viete, že ste pri komunikácii limitovaný napíšte to do inzerátu, napr. volajte mi po 16.tej hodine.
Nikto sa neozýva? Spropagujte ho
Inzerát ste už pridali a nikto seriózny sa neozval? Ešte stále môžete skúsiť tzv. Topovanie. Za pár eur môže bazár alebo inzertná stránka uprednostniť práve vašu ponuku medzi ostatnými inzerátmi, prípadne ju zobraziť na reklamných pútačoch. Stojí to síce pár drobných, ale máte väčšiu šancu na obchod. Zvlášť pri drahších veciach je to zanedbateľná čiastka oproti sume z predaja inzerovanej veci.
Aby sa váš inzerát neprepadol do zabudnutia, topujte ho a aktualizujte jeho dátum. Stojí to síce pár drobných, ale máte väčšiu šancu na obchod. Zvlášť pri drahších veciach je to zanedbateľná čiastka oproti sume z predaja inzerovanej veci. Zdieľajte inzerát na facebooku a rozpošlite inzerát známym. Možno sa v okruhu vašich známych nachádza aj potenciálny kupec.
Zdieľajte na sociálnych sieťach
Facebook a Instagram sú výborné nástroje na komunikáciu a tiež vám môžu pomôcť predať vaše nepotrebné veci. Zaveste svoj inzerát z bazáru alebo si spravte na Facebooku vlastný inzerát a poproste známych o zdieľanie. Na sociálnych sieťach platí, čím vtipnejší inzerát, tým väčšia odozva a väčšia šanca na predaj. Možno sa v okruhu vašich známych a ich známych nachádza aj potenciálny kupec.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.