Komentár hlavného analytika CFD World Martina Krištoffa
Klenotník zatiaľ ponuku neprijal, ale ani neodmietol. LVMH si tak bude ešte nejaký čas musieť počkať.
Spoločnosť LVMH eviduje medziročný nárast tržieb o 15%. Zisk sa jej podarilo zvýšiť o 14% vďaka silnému predaju v Ázií, najmä v Číne, ktorá sa stala jej najväčším trhom. Silné výsledky pomohli okrem toho zvýšiť aj cenu akcií, ktorá medziročne narástla o viac ako 50%.
Skupina LVMH obsahuje 70 rôznych spoločností vrátane módnych značiek ako Christian Dior a Louis Vuitton, výrobcu exkluzívnych vín Moët & Chandon či luxusné značky hodiniek Hublot a TAG Heuer.
Preto je pochopiteľné, že sa LVMH zaujíma práve o Tiffanyho, ktorého segment luxusných šperkov sa dobre hodí do jej obchodného portfólia. Navyše, Tiffany by skupine pomohol upevniť pozíciu na čínskom trhu, pretože dopyt po luxusnom tovare v tejto krajine kontinuálne rastie.
Trhová hodnota francúzskeho koncernu, ktorého CEO Bernard Arnault patrí medzi trojicu najbohatších ľudí sveta, sa v súčasnosti šplhá na takmer 200 mld. dolárov s mierou zadlženosti iba 28%. Z hľadiska finančnej pozície je akvizícia na dobrej ceste a v dlhodobom horizonte by mohla prispieť k zvýšeniu ceny akcií vďaka pokrytiu trhu s vysoko žiadaným luxusným tovarom.