7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Miroslav Homola | rubrika: Článok | 15. 10. 2018
E-mail je jeden z najmocnejších marketingových nástrojov. Ak je používaný správne, môže priniesť viac zákazníkov. Práca s e-mailom sa môže zdať jednoduchá, ale opak je pravdou. Pozreli sme sa na 7 najčastejších chýb pri e-mail marketingu.
7 najčastejších chýb e-mail marketingu

Zdroj: Shutterstock

Kúpená databáza

Základným kameňom úspešného e-mail marketingu je databáza. Preto tým najhorším, čo môžu obchodníci urobiť je, že ju nadobudnú „z druhej ruky“. V prvom rade je nákup databázy v rozpore s novou platnou legislatívou a nariadením o GDPR Európskej únie. Po druhé nebude mať takáto databáza pre obchodníka veľký význam. S najväčšou pravdepodobnosťou bude plná nefunkčných kontaktov, v horšom prípade aj spamových pascí, ktoré váš e-mail pošlú rovno na „black list“.

 

Klamlivý predmet

Odosielateľ a predmet e-mailu sú prvé dve veci, ktoré užívateľ uvidí. Zaujímavo napísaný predmet je teda veľmi kľúčovým k upútaniu pozornosti a k tomu, aby príjemca e-mail otvoril. Nikdy sa nesmie stať, že v predmete bude napísané niečo, čo v skutočnosti v správe nie je. Odozvou užívateľa pri klamlivom predmete môže byť okamžité odhlásenie s odberu vašich e-mailov.

Privítanie a potom dlhé ticho

Uvítací e-mail pre nového odberateľa či zákazníka je štandard. Mnoho firiem však posiela automatizované uvítacie e-maily a potom sa na dlhú dobu odmlčia. Dôvodom je strach z toho, že e-maily budú užívatelia vnímať ako otravovanie alebo jednoducho nemajú užitočný obsah. Riešením je zlatá stredná cesta, odmlčanie však môže viesť k tomu, že užívateľ prestane považovať odber vašich e-mailov za potrebný.

Tip: Ako dovolať odoslaný e-mail (Gmail, Outlook)

Príliš málo alebo príliš mnoho e-mailov

E-mail marketingu neprospieva ani jeden z týchto extrémov, čiže ani odosielanie správ na dennej báze, ani príliš malá intenzita. V prvom prípade je veľmi pravdepodobné, že príjemcov začnú každodenné e-maily otravovať a z odberu sa odhlási, prípadne ich bude mazať bez otvorenia. V druhom prípade môže zákazník nadobudnúť dojem, že mu nechodia skoro žiadne alebo žiadne relevantné ponuky, čiže odoberanie noviniek je pre neho zbytočné. Ideálna frekvencia posielania sa dá zistiť vďaka A/B testovaniu, respektíve striedať všetky možnosti a merať najväčšiu odozvu.

Moc obsahu v jednom e-maily

Pre príjemcu nie je nič horšie než e-mail, ktorý obsahuje množstvo rôznorodého obsahu, linkov a obchodných ponúk. Ešte horšie je to vtedy, ak užívateľ číta e-mail v mobile. Takáto správa s najväčšou pravdepodobnosťou skončí v koši. Obsah e-mailu by mal byť prehľadný, jednoduchý a jednoznačný.

Prispôsobenie vzhľadu aj na mobil a tablet

Mobilné telefóny a tablety sa u väčšiny ľudí stali každodenným spoločníkom. To znamená, že si na nich vybavujú aj pracovné záležitosti a e-maily. Aj ten najlepší marketingový e-mail je na pol ceste do koša, ak sa nebude na mobile alebo tablete správne zobrazovať. Prispôsobenie vzhľadu na mobil a tablet by preto mal byť v dnešnej dobe štandardom.

Nudný obsah

V dobe, kedy sa na užívateľov valí rôzny obsah z každej strany, je veľkým prehreškom skĺznuť k priemeru. Užívatelia si totiž starostlivo vyberajú, čo si z veľkej ponuky e-mailových ponúk prečítajú. Kvalitné texty a obrazový materiál je pre úspešnú kampaň kľúčový. Texty by nemali byť suché a nudné, ale je potrebné sa s nimi pohrať a doplniť ich zaujímavým obrazovým obsahom. Nudné e-maily sú vopred odsúdené k zmazaniu, nikto dnes nechce čítať e-mailové romány bez zaujímavého obsahu.

Anketa

Používate e-mail?

Miroslav Homola

Autor článku Miroslav Homola

Miroslav Homola písal pre denník Finance.sk od roku 2017 do 2019. Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+4
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Americká clá na autá z Európy sú tu: hrozí nám osud Detroitu, ale rýchlejšie

27. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Americká clá na autá z Európy sú tu: hrozí nám osud Detroitu, ale rýchlejšie

Nové clá na dovoz automobilov do USA, zavedené administratívou Donalda Trumpa, môžu výrazne ovplyvniť slovenský automobilový priemysel, ktorý je základným pilierom národnej ekonomiky.... celý článok

Slováci a AI: Príležitosť storočia alebo hrozba pre pracovné miesta?

25. 3. 2025 | Redakcia

Slováci a AI: Príležitosť storočia alebo hrozba pre pracovné miesta?

Umelá inteligencia (AI) sa čoraz viac uplatňuje aj v slovenskom bankovom sektore. Banky ju využívajú nielen na automatizáciu bežných operácií, ale aj na zlepšenie bezpečnosti a zákazníckych... celý článok

Letný čas prichádza: Už tento víkend si posunieme hodiny dopredu

24. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Letný čas prichádza: Už tento víkend si posunieme hodiny dopredu

Kedy sa mení čas? Už túto nedeľu, 30. marca 2025, sa opäť ocitneme pred tradičnou zmenou času, ktorá nás núti posunúť ručičky hodín o jednu hodinu dopredu.

Revolúcia v dôchodkoch: Erik Tomáš chystá veľké prepočítavanie, takmer každý si prilepší

20. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Revolúcia v dôchodkoch: Erik Tomáš chystá veľké prepočítavanie, takmer každý si prilepší

Minister práce Erik Tomáš chystá prepočítavanie dôchodkov ľudí, ktorí boli na materskej či rodičovskej dovolenke a vychovali deti. Hovorí o dôchodkovej revolúcii, ktorá odstráni nespravodlivosť... celý článok

„Slovensko je na hrane úpadku,“ varuje kontrolný úrad. Potrebujeme zásadné reformy

19. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

„Slovensko je na hrane úpadku,“ varuje kontrolný úrad. Potrebujeme zásadné reformy

Slovensko sa nachádza na kritickom rozhraní, kde hrozí, že jeho dlh prerastie do neudržateľných rozmerov. Najvyšší kontrolný úrad varuje, že bez zásadných reforiem sa krajina môže ocitnúť... celý článok