Poistenci Sociálnej poisťovne si od 8. októbra môžu vopred dohodnúť termín návštevy v najväčšej pobočke na Slovensku – v Bratislave a vo všetkých jej pracoviskách. Sociálna poisťovňa zároveň spustila užitočnú príručku pre všetkých podnikateľov a fyzické osoby, ktoré si nevedia radi s tou-ktorou životnou situáciou súvisiacou so sociálnym poistením.
Objednajte si termín do Sociálnej poisťovne
Objednať sa možno na riešenie tematických oblastí, pri ktorých je na to potrebný väčší časový priestor a je predpoklad, že pri náhodnej návšteve pobočky by poistenec musel na vybavenie čakať. Rezerváciou termínu sa totiž môžete vyhnúť dodatočným návštevám či problémom pri komunikácii.
Na čo všetko si môžete rezervovať termín? Rezervačný systém možno využiť na spísanie žiadosti o všetky druhy dôchodkov, riešenie dlhu poistenca a zamestnávateľa, zamestnanie a práca SZČO v únii a jej povinnosti voči Sociálnej poisťovni.
Zavedenie rezervácie termínu návštevy nijako neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne bez vopred dohodnutého termínu. Neohlásení poistenci budú vybavovaní priebežne podľa poradia ako prichádzajú. Tak ako doteraz, v platnosti zostáva aj možnosť objednať si termín návštevy prostredníctvom telefonického hovoru.
Ako a kde si objednať termín do sociálky
Termín návštevy v pobočke Bratislava je možné objednať cez webovú stránku www.socpoist.sk v časti "Objednajte si termín návštevy v pobočke".
Používateľ prostredníctvom jednoduchej aplikácie vyberie agendu, ktorú potrebuje vybaviť, následne zadá názov svojej obce (trvalé bydlisko) a systém mu ponúkne najbližšie pracoviská, ktoré môže navštíviť. Po zadaní dátumu a presného času systém vygeneruje potvrdenie termínu návštevy a meno pracovníka, ktorý bude s poistencom danú vec riešiť. Súčasťou rezervačného systému je aj poučenie, ktoré doklady si treba priniesť.
Novinka čoskoro príde aj do ostatných miest. Do konca roku 2018 by mal fungovať rezervačný systém pre všetky pobočky Sociálnej poisťovne na Slovensku.
Podnikáte ako živnostník? Nová príručka sa vám môže hodiť
Kedy začať platiť poistné do Sociálnej poisťovne? Ako má poistenec postupovať v prípade, že ochorie? Ako to vlastne je s dôchodkom pri živnostníkovi? Ako si môže fyzická osoba (živnostník) skontrolovať, že má v Sociálnej poisťovni všetko v poriadku?
Najčastejšie otázky trápiace živnostníkov prinútili Sociálnu poisťovňu vytvoriť príručku. S názvom „Podnikáte ako živnostník?“, prichádza na všetky pobočky Sociálnej poisťovňa šikovná príručka, ktorá má pomôcť v každom prípade, ktorý živnostníci bežne riešia so Sociálnou poisťovňou.
V príručke sú jednoducho a zrozumiteľne zachytené najdôležitejšie momenty povinností a práv (nárokov) živnostníka v oblasti sociálneho poistenia. Publikácia prináša odpovede, vysvetlenia a návody, ako treba v postupovať v rôznych životných situáciách.
Snahou Sociálnej poisťovne je pomôcť živnostníkom pri orientácii v často zložitých paragrafoch zákonov v oblasti sociálneho poistenia, pretože v prípade SZČO nejde o veľké firmy, ktoré si môžu dovoliť platiť poradcov alebo ekonómov.
Príručka dostupná aj on-line
Záujemcovia sa k príručke bezplatne dostanú vo všetkých pobočkách a vysunutých pracoviskách Sociálnej poisťovne po celom Slovensku. Nechce sa vám osobne do sociálky? Príručku si môžete bezplatne prezrieť aj na internetovej stránke Sociálnej poisťovne.
Zdroj fotografie: Shutterstock.com
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.