Cena uvedená v aplikácii bude zahŕňať vzdialenosť do cieľa jazdy, odhadované trvanie jazdy na základe štatistických údajov o hustote premávky a prípadnú dynamickú úpravu ceny alebo akciové zľavy.
Uber od minulého týždňa spustil v Bratislave a Prahe vo svojej aplikácii novinku - cena za jazdu bude známa vopred. Pre lepšiu prehľadnosť a príjemnejšie využívanie služby sa bude cestujúcim zobrazovať cena v aplikácii ešte pred objednaním jazdy. Doteraz mali cestujúci možnosť vidieť len odhadovanú cenu.
Krok k transparentnosti sa zákazníkom môže zapáčiť
Uber neustále zdokonaľuje svoju aplikáciu pre cestujúcich a tentoraz prináša novinku, vďaka ktorej budú cestujúci finálnu cenu za jazdu poznať vopred. Služba sa tak pre svojich užívateľov stáva ešte transparentnejšou a jednoduchšou.
„Neustále načúvame potrebám našich užívateľov, a preto spúšťame vopred stanovené ceny, ktoré prinášajú ešte väčšiu transparentnosť a prehľadnosť takmer 55 000 užívateľom, ktorí sa každý deň spoliehajú na naše služby,“ hovorí Tomáš Peťovský, generálny riaditeľ Uber pre SR a ČR.
Čo cena vopred znamená?
Po zadaní cieľa cesty do aplikácie bude cena vopred zahŕňať:
- vzdialenosť do cieľa so zarátaním aj viacerých prípadných zastávok
- odhad trvania jazdy na základe štatistických údajov o premávke
- prípadnú dynamickú úpravu ceny
- prípadné akciové zľavy
Čo ak sa predsa len zmení cena?
Keď dôjde k zvýšeniu ceny kvôli vysokému dopytu, v aplikácii Uber sa zobrazí presná suma so správou, že cena sa v dôsledku vysokého dopytu zvýšila. O dynamickej úprave ceny je používateľ informovaný a dostane výzvu na jej potvrdenie.
Cenu môže navýšiť aj zákazník úpravou trasy
Keď cestujúci zmení destináciu, pridá počas jazdy nejakú zastávku alebo sa čas strávený v aute oproti odhadu predĺži, aplikácia upraví celkovú cenu.
Uber bude čoskoro regulovaný ako taxislužba
Podľa Európskeho súdu služba, ktorej účelom je „spájať prostredníctvom smartphonovej aplikácie a za odmenu neprofesionálnych šoférov používajúcich vlastné vozidlá s osobami, ktoré si prajú vykonať mestské jazdy,“ musí byť legálne klasifikovaná ako prepravná služba.
„Podľa súčasného práva EÚ je na členských štátoch Európskej únie, aby regulovali podmienky, na základe ktorých budú takéto spoločnosti podnikať v súlade so zmluvou o fungovaní EÚ,“hovorí rozsudok.
Bojujú aj v Bratislave
Proti Uberu dlhodobo bojujú aj taxikári v Bratislave. Nepáči sa im, že oni musia mať na svoju prevádzku taxi licenciu a sú regulovaní, zatiaľ čo vodiči Uberu jazdia bez licencie. V priebehu roka organizovali viaceré protesty a blokády významných komunikácií, aby na problém upozornili.
Pred nedávnom v prospech taxikárov rozhodli aj Hlavné mesto Bratislava a následne Okresný úrad Bratislava, ktorí vodičovi Uberu, ktorý sa pri kontrole hliadkou mestskej polície nepreukázal označením a vybavením vozidla povinným pre taxíky, udelili pokutu.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.