Poštová banka pred pár dňami predstavila mobilnú banku s inteligentným bankovníctvom pod samostatnou značkou 365. Klient bude prostredníctvom nej môcť získať napríklad účet zadarmo a nebude teda musieť navštíviť kamennú predajňu. Potrebný je len smartfón.
Prvá verzia už v lete 2017
Prví klienti si banku budú môcť odskúšať v beta verzii už v lete. Oficiálne štartuje banka na jeseň. Banka 365 je odštepný závod Poštovej banky. Po zápise do Obchodného registra SR bude oficiálny názov znieť Poštová banka, odštepný závod 365.bank.
"Podstata inteligentného bankovníctva spočíva v tom, že človek od banky proaktívne dostane správnu informáciu v správnom čase na to, aby urobil správne rozhodnutie. Vieme mu poradiť, ako môže zmeniť svoje finančné správanie tak, aby mal na konci mesiaca viac peňazí, než na začiatku," hovorí Marek Šupa, CEO 365 banky.
Aplikácia sleduje dôležité dátumy, prispôsobí tomu platby
Ak chce klient napríklad previesť peniaze, 365 banka vtedy zohľadní nielen jeho aktuálny stav na účte, ale aj plánované výdavky. "Pri prevode peňazí dáme klientovi vedieť, ak aktuálny stav jeho prostriedkov nebude stačiť na bežné plánované platby do konca mesiaca, resp. do ďalšej výplaty. Dostane od nás informáciu, ktorú si možno v danom momente ani neuvedomil a ktorá mu môže pomôcť vyhnúť sa možným nepríjemnostiam," vysvetľuje M. Šupa.
Z výhod inteligentného bankovníctva môžu ťažiť napríklad aj tí, ktorým z hlavy občas vyfučia dôležité dátumy. Narodeniny, meniny, či výročia. Banka im podstatné termíny pripomenie a aj odporučí, kde môžu kúpiť darček.
Technológie majú zjednodušovať život
Tlačová správa uvádza, že pri navrhovaní mobilnej aplikácie banka postupovala tak, aby každému človeku priniesla vysoký používateľský zážitok. "Vychádzali sme z princípu client centric, t.j. postupovali sme od klienta a jeho potrieb. Tomu sme prispôsobovali vzhľad a funkcionalitu aplikácie tak, aby bola nielen vizuálne atraktívna, ale aj prehľadná a jednoduchá na používanie. Technológie totiž majú ľuďom zjednodušovať život, nie im ho komplikovať," hovorí Šupa.
Na to, aby spĺňala mobilná aplikácia tieto kritéria ju testujú s tímom na Fakulte informatiky a informačných technológii Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.
Cieľ jasný: všetci majitelia smartfónov
Cieľom 365 banky je osloviť každého človeka, ktorý pristupuje na internet hlavne zo svojho smartfónu. V prvej fáze pôjde hlavne o ľudí, ktorí radi skúšajú nové trendy. Po uvedení nových produktov, funkcionalít a riešení sa aj primárna cieľová skupina rozšíri o nové typy užívateľov.
Príde aj mobilný sporiaci produkt
Účet banka plánuje na jeseň rozšíriť o sporiace produkty. Tie napríklad naučia sporiť každého bez toho, aby ho to "bolelo". Banka pripravuje aj zavedenie inteligentných platieb, pre tých, čo sa nechcú trápiť s IBAN-om, ako aj nefinančné riešenia. Ponuku produktov rozšíri aj o úvery a pracuje na spôsobe, ktorým priblíži investovanie širšej verejnosti.
Spolupráca so startupmi
365 banka hovorí, že vznikla vďaka dôvere vedenia Poštovej banky, ktorá podporuje inovatívne slovenské projekty. Na vývoji spolupracuje mobilná banka aj so slovenskými a českými startupmi v oblasti analýzy big data (Knoyd), umelej inteligencie (Good AI), používateľského zážitku (Habitable Services), ale aj vernostného systému (Dateio).
Ambíciou banky je byť takou bankou, ktorú bude klient chcieť používať každý deň. Beta verziu mobilnej a webovej aplikácie si budú môcť záujemcovia vyskúšať už čoskoro. Banka pripravila aj vlastný web www.365.sk.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.