Poštová banka nedávno spustila kampaň prostredníctvom sociálnej siete Facebook. Jej názov je: Prefinancuj svoju starú (drahú) hypotéku. Banka výhercom rozdá úvery na bývanie s 0-percentným úrokom a tak ako sa uviedla agentúrna správa SITA, chce týmto spôsobom ľuďom ukázať, ako vďaka pomoci blízkych vedia získať najnižší možný úrok na úvere na bývanie.
Súťaž je pokračovaním novej filozofie Poštovej banky
Začiatkom apríla predstavila Poštová banka úver Užitočné bývanie so službou Úspora, vďaka ktorej vedia klienti s pomocou úspor od rodiny či priateľov dosiahnuť úrok už 0,725 %.
V súťaži s názvom Prefinancuj svoju starú | drahú | hypotéku na sociálnej sieti https://www.facebook.com/postovabanka/ môžu ľudia získať 0-percentný úrok na prefinancovanie svojej existujúcej hypotéky alebo úveru na bývanie a to až po dobu troch rokov. Potrebujú k tomu čo najväčšiu podporu svojich blízkych - facebookových priateľov, aby ich podporili formou like-ov. Najväčšie počty like-ov vyhrávajú.
Výšku úroku má v rukách klient, tak ako aj v reálnom produkte banky
Úver na bývanie so službou Úspora je v našich končinách stále skôr novinkou, ktorú chce banka ľuďom vysvetľovať aj takýmto spôsobom. Princíp súťaže má preto demonštrovať výhody Užitočného bývania, pretože aj v reálnom živote majú výšku úroku v rukách klienti.
Na Úver na bývanie môže byť naviazaných až päť sporiacich účtov piatich rôznych majiteľov. Tí vďaka svojim úsporám môžu znížiť majiteľovi úveru úrokovú sadzbu na bezkonkurenčnú úroveň na trhu - až 0,725 percenta. Pritom majú blízki svoje úspory kedykoľvek k dispozícii.
Čím viac blízkych vás podporí, tým nižší úrok
Aktuálne prebieha nadlinková kampaň Užitočnému bývaniu a súťaž na sociálnej sieti je jej doplnok. "Chceme, aby si ľudia na vlastnej koži vyskúšali princíp nášho Úveru na bývanie. Čím väčšia podpora svojich blízkych, tým nižší úrok," vysvetľuje Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.
Facebooková súťaž prebieha v troch týždňových kolách. Súťažiaci majä sedem dní na to, aby k svojmu komentáru získali čo najviac likeov od svojich priateľov na Facebooku. V každom kole traja najúspešnejší vyhrajú úver na bývanie prakticky zadarmo. Okrem úroku 0% na tri roky im banka prefinancuje aj poplatok za predčasné splatenie úveru v inej banke. Prvé kolo už tak pozná svojho víťaza.
Nový typ hypotéky láka najmä nízkym úrokom
Ide o tzv. ofsetovú hypotéku. Je to úver na bývanie, ktorý v sebe okrem pôžičky kombinuje aj sporivú zložku. V minulosti takúto hypotéku predstavila napríklad mBank, a má ju napríklad aj Fio banka. Práve vďake prostriedkom na sporiacom účte môže banka klientovi znížiť úrokovú sadzbu.
Tento sporiaci účet pritom nemusí mať priamo dlžník, ale môže to byť aj rodič, dieťa, rodinný príslušník či ktokoľvek iný. Sporenie nie je nijako viazané a klient môže peniaze kedykoľvek vybrať.
Zmena imidžu a nové produkty
Poštová banka sa rozhodla zmeniť imidž a zároveň prinesie nové produkty ako napríklad úvery na bývanie. Ako na tlačovej konferencii uviedol generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko, mení sa trh, na ktorom banka pôsobí a menia sa aj klienti. "Cítime, že sa musíme niekam posunúť," skonštatoval Zaťko. Cieľom je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. Banka plánuje podľa Zaťka výrazný organický rast a pozerá sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach.
Poštová banka sa chystá aj do nových miest na Slovensku. Najbližších desať rokov bude pre banku vlastná sieť veľmi zásadná, chce ju rozšíriť na zhruba 60 až 65 pobočiek po celom Slovensku. "Musíme ísť aj do stredne veľkých miest," uviedol Zaťko.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.