V posledných týždňoch veľká časť zákazníkov spoločnosti UPC Broadband Slovakia obdržala list, v ktorom im spoločnosť oznamuje, že im od 1.4.2017 mení služby, končí poskytovanie existujúcej služby internetu a mení na novú ponuku s rýchlejším internetom.
"Ak využívate služby vo viazanosti, dôjde dňa 1. 4. 2017 k jej obnoveniu. Od toho dátumu bude viazanosť len na 12 mesiacov s automatickým obnovením," píše v liste spoločnosť.
Zmena sa udiala už v januári
Poskytovateľ internetových a televíznych služieb zmenil svoju pôvodnú ponuku už v januári. "V rámci uvedenia týchto produktov sme sa rozhodli poskytnúť túto ponuku aj našim terajším zákazníkom, ktorých si veľmi vážime. Preto od 1. apríla 2017 prevádzame všetky internetové a televízne služby na túto ponuku. Súčasne s touto zmenou dochádza k zmene Všeobecných podmienok, Špecifikácie služieb a úpravám novej tarify UPC, jednorazových cien a iných platieb," povedal pre Omédiách.com hovorca spoločnosti UPC Jaroslav Kolár.
Po novom od apríla
Zmena Všeobecných podmienok bude účinná od 1. 4. 2017. Zmena služieb sa prejaví prvýkrát vo vyúčtovaní od 1. 4. 2017, prípadne v najbližšej nasledujúcej faktúre (podľa dátumu, kedy zákazník dostáva vyúčtovanie).
Nové TV balíčky od 1. 4. (UPC)
- Klasik (bývalý balíček Entry) = 11 eur
- Komfort (bývalý balíček Basic) = 17 eur
- Komplet (bývalý balíček Exclusive) = 37 eur
Je to legálne, no pravdepodobne neetické
Spoločnosť zároveň píše, že každý má právo ku dňu 1. 4. 2017 služby bez sankcie ukončiť. "Ak sa zákazník takto rozhodne, je potrebné, aby nás informoval čo najskôr listom s vlastnoručným podpisom - najneskôr však do dátumu zmeny služby - aby sme boli schopní vašu žiadosť včas technicky spracovať," povedal hovorca Kolár.
Právnici sa zhodujú v tom, že takýto postup, ak umožňuje ľuďom bez sankcie zmluvu ukončiť, je v poriadku. Či je to však v poriadku aj po etickej stránke, to už je niečo úplne iné. Poskytovateľ služieb sa totiž spolieha na to, že veľká väčšina zákazníkov nebude chcieť služby rušiť a prechádzať k inému poskytovateľovi.
Ľudia sa búria
Práve zvýšenie ceny uprostred viazanosti je tŕňom v oku viacerých Slovákov, ktorí si vylievajú zlosť na internetovej stránke operátora. "Dovidenia UPC, za vaše protizákaznícke správanie sa aj ja, ako mnohí další užívatelia, s vami lúčim a končím s vašimi službami," napísala Veronika.
"Aj ja sa pridávam do klubu nespokojných a po 1.4.2017 aj bývalých zákazníkov UPC," vyjadril sa Peter a zákazník Radovan zašiel ešte ďalej. "Posledná kvapka!! Končím so šmejdami UPC Broadband Slovakia."
UPC takto predlžuje zmluvu už roky
UPC tvrdí, že z "technického hľadiska" zmeny cien a podmienok museli obnoviť viazanosť u všetkých zákazníkov a nová ponuka je pre nich výhodná.
Takéto zdražovanie či zmeny cenníkov sú v UPC prítomné už roky. Medializované boli prípady, keď zákazníkom predĺžili zmluvy bez ich súhlasu napríklad v rokoch 2010 a 2013.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.