Instagram je sociálna sieť obsahujúca fotografie a videá používateľov z celého sveta. Už pár rokov ju vlastní gigant Facebook a preto pri reklame môžete využívať výhody napr. cielenia na konkrétnu skupinu ľudí a zasahovať tak úplne nové publikum.
Výhodou reklám na Instagrame je fakt, že ich možno zakomponovať medzi bežné príspevky používateľov. To znamená, že medzi fotografiami svojich známych vidíte aj fotografie produktov, známych osobností, či firiem. A na to, aby ľudia videli Vašu reklamu, nepotrebujú byť Vašim fanúšikom.
A prečo je reklama na Instagrame tak zaujímavá? Pretože ľudský mozog má obrázky radšej ako text. Aj preto čím lepší vizuálny obsah tvoríte, tým viac fanúšikov k sebe dostanete. Produkt im viete zobraziť prostredníctvom fotografie, videa alebo viete používateľa poslať priamo na Vašu webstránku.
Skôr než začnete inzerovať
Na propagáciu na Instagrame môžete využiť služby online agentúr alebo to zvládnete aj vo vlastnej réžii. Dôležité je uvedomiť si či máme produkt alebo službu, ktorú môžeme na Instagrame propagovať. Instagramovú reklamu možno cieliť podľa lokality, veku, pohlavia a záujmov. To všetko je potrebné zvážiť pred tým, než začneme inzerovať.
Instagram ponúka momentálne viac druhov reklám:
- preklik na web
- sponzorovaný odkaz na fotografiu alebo video
- inštaláciu mobilnej aplikácie
Ku začatiu propagácie potrebujete mať v reklamnom účte Paypal konto alebo platnú kreditnú kartu.
Koľko stojí reklama na Instagrame
Keďže Instagram a Facebook okrem majiteľa zdieľajú aj reklamné účty, uľahčujú to aj propagáciu. Cena reklamnej kampane na Instagrame je vypočítaná vždy individuálne, podľa nastavených parametrov cielenia. Vždy ale platí, že cena nikdy neprekročí váš rozpočet, ktorý si určíte na dennej báze. Minimálny denný rozpočet daný systémom je 1euro, cena za klik alebo počet denných videní je však dynamická. Rozpočet sa určuje na dennej báze. Následne sa vypočíta časová os uverejnenia inzerátu. Načasovanie reklamy je možné plánovať na konkrétne určené obdobie.
Priemerná cena za jeden klik sa pohybuje okolo desiatich centov. Ale úspešnosť Vašich reklám bude závisieť od toho, či ľudia reálne obrázok uvidia, (resp. prehrajú video) alebo naň aj kliknú a označia ho tlačidlom Páči sa mi. Ak totiž bude mať virálny charakter, samotná reklama zasiahne podľa Vami určeného rozpočtu väčšiu skupinu ľudí ako nudná fotografia, ktorú používatelia prehliadajú a výsledkom bude, že zaplatíte síce rovnakú sumu za reklamu, no zasiahnete omnoho väčšiu masu ľudí.
- Pozrite si aj: Koľko stojí reklama na Facebooku
Prečo inzerovať cez Instagram
Cez Instagram dokáže mať kampaň väčší zásah. Táto sociálna sieť preto vychádza ako vhodným doplnok ku kampaniam na efektívne zvýšenie zásahu.
Snahou Instagramu je zobrazovať používateľom relevantné inzeráty, ktoré ich budú baviť a netají sa tým, že na to využíva informácie o správaní používateľov na Instagrame, ale aj na Facebooku a stránkach tretích strán a aplikácií, ktoré používajú.
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.