Koľko stojí reklama na Facebooku

Roland Regely | rubrika: Článok | 30. 12. 2016
Facebook je fenomén dnešnej doby. Ľudia ho milujú a firmy využívajú na komunikáciu, ale i cielený marketing. Koľko takýto typ reklamy stojí?
Koľko stojí reklama na Facebooku

Zdroj: Shutterstock

Sociálne siete sú aj na Slovensku veľmi populárne. Počet Slovákov prihlásených na Facebook ďaleko prekračuje 50% z celkovej internetovej populácie v našej krajine. Aj preto môže byť pre mnohé firmy ideálnym nástrojom na propagáciu produktov, vytváranie imidžu či komunikáciu s klientmi.

Ako funguje reklama na Facebooku

Reklamný systém tejto sociálnej siete ponúka na výber dve možnosti propagácie. Platbu za kliknutie a platbu za zobrazenie. Pri platbe za kliknutie (PPC/CPC) platíte nie za zobrazenie ale až za kliknutie na vašu reklamu. Tento systém funguje na princípe aukcie - kto je ochotný zaplatiť za kliknutie najviac, toho inzerát bude zobrazený na prvej pozícii. Pri platbe za zobrazenie (CPM) sa platí za 1000 zobrazení vášho inzerátu bez ohľadu na to, či na inzerát niekto klikne alebo nie.

Umožňuje sledovať aktuálny stav rozpočtu

Reklamný systém Facebooku poskytuje pomerne jednoduchý a pohodlný spôsob sledovania rozpočtu vašich kampaní a možnosť pre ich operatívnu úpravu. Zároveň máte kedykoľvek k dispozícii detailnú štatistiku, pomocou ktorej je možné priebežne vyhodnocovať efektivitu a účinnosť kampaní.

Cena reklamnej kampane na Facebooku

Cena reklamnej kampane na Facebooku je vypočítaná vždy individuálne, podľa nastavených parametrov cielenia. Vždy ale platí, že cena nikdy neprekročí váš rozpočet, ktorý si určíte na dennej báze. Minimálny denný rozpočet daný systémom je 1euro, cena za klik alebo počet denných videní je však dynamická. Rozpočet sa určuje na dennej báze. Následne sa vypočíta časová os uverejnenia inzerátu. Načasovanie reklamy je možné plánovať na konkrétne určené obdobie.

Koľko teda zaplatíte za reklamu na Facebooku

Záleží to na 3 faktoroch:

  • kvalita reklamy
  • vami ponúkaná cena
  • konkurencii na daného užívateľa

Dôležité je vedieť, že na Facebooku:

  • môžete stanoviť maximálnu cenu za kliknutie
  • môžete nastaviť svoj maximálny rozpočet, ktorý nebude prečerpaný.

 

Odhadnúť bez ďalších informácií, koľko vaša kampaň bude stáť, nemožno. Facebook vám síce vždy ponúkne odhad ceny pri vašej cieľovej skupine a počte používateľov, ktorých môžete osloviť, presné číslo ale dopredu nikdy nezistíte. Je potrebné skúšať. Ceny a výkon reklám sa navyše budú meniť v čase.

  • Pozrite si aj: Koľko stojí reklama na Instagrame

Pre jednoduchosť môžeme najväčšie výhody reklamy na Facebooku zhrnúť na tieto:

  • Rýchle nastavenie a spustenie kampane
  • Možnosť výberu obchodného modelu (CPC alebo CPM)
  • Možnosť cielenia podľa sociodemografických údajov
  • Možnosť geografického a jazykového cielenia
  • Presné štatistické sledovanie kampaní

 

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+4
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Americká clá na autá z Európy sú tu: hrozí nám osud Detroitu, ale rýchlejšie

27. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Americká clá na autá z Európy sú tu: hrozí nám osud Detroitu, ale rýchlejšie

Nové clá na dovoz automobilov do USA, zavedené administratívou Donalda Trumpa, môžu výrazne ovplyvniť slovenský automobilový priemysel, ktorý je základným pilierom národnej ekonomiky.... celý článok

Slováci a AI: Príležitosť storočia alebo hrozba pre pracovné miesta?

25. 3. 2025 | Redakcia

Slováci a AI: Príležitosť storočia alebo hrozba pre pracovné miesta?

Umelá inteligencia (AI) sa čoraz viac uplatňuje aj v slovenskom bankovom sektore. Banky ju využívajú nielen na automatizáciu bežných operácií, ale aj na zlepšenie bezpečnosti a zákazníckych... celý článok

Letný čas prichádza: Už tento víkend si posunieme hodiny dopredu

24. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Letný čas prichádza: Už tento víkend si posunieme hodiny dopredu

Kedy sa mení čas? Už túto nedeľu, 30. marca 2025, sa opäť ocitneme pred tradičnou zmenou času, ktorá nás núti posunúť ručičky hodín o jednu hodinu dopredu.

Revolúcia v dôchodkoch: Erik Tomáš chystá veľké prepočítavanie, takmer každý si prilepší

20. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

Revolúcia v dôchodkoch: Erik Tomáš chystá veľké prepočítavanie, takmer každý si prilepší

Minister práce Erik Tomáš chystá prepočítavanie dôchodkov ľudí, ktorí boli na materskej či rodičovskej dovolenke a vychovali deti. Hovorí o dôchodkovej revolúcii, ktorá odstráni nespravodlivosť... celý článok

„Slovensko je na hrane úpadku,“ varuje kontrolný úrad. Potrebujeme zásadné reformy

19. 3. 2025 | Ivana Sladkovská

„Slovensko je na hrane úpadku,“ varuje kontrolný úrad. Potrebujeme zásadné reformy

Slovensko sa nachádza na kritickom rozhraní, kde hrozí, že jeho dlh prerastie do neudržateľných rozmerov. Najvyšší kontrolný úrad varuje, že bez zásadných reforiem sa krajina môže ocitnúť... celý článok