Sociálne siete sú aj na Slovensku veľmi populárne. Počet Slovákov prihlásených na Facebook ďaleko prekračuje 50% z celkovej internetovej populácie v našej krajine. Aj preto môže byť pre mnohé firmy ideálnym nástrojom na propagáciu produktov, vytváranie imidžu či komunikáciu s klientmi.
Ako funguje reklama na Facebooku
Reklamný systém tejto sociálnej siete ponúka na výber dve možnosti propagácie. Platbu za kliknutie a platbu za zobrazenie. Pri platbe za kliknutie (PPC/CPC) platíte nie za zobrazenie ale až za kliknutie na vašu reklamu. Tento systém funguje na princípe aukcie - kto je ochotný zaplatiť za kliknutie najviac, toho inzerát bude zobrazený na prvej pozícii. Pri platbe za zobrazenie (CPM) sa platí za 1000 zobrazení vášho inzerátu bez ohľadu na to, či na inzerát niekto klikne alebo nie.
Umožňuje sledovať aktuálny stav rozpočtu
Reklamný systém Facebooku poskytuje pomerne jednoduchý a pohodlný spôsob sledovania rozpočtu vašich kampaní a možnosť pre ich operatívnu úpravu. Zároveň máte kedykoľvek k dispozícii detailnú štatistiku, pomocou ktorej je možné priebežne vyhodnocovať efektivitu a účinnosť kampaní.
Cena reklamnej kampane na Facebooku
Cena reklamnej kampane na Facebooku je vypočítaná vždy individuálne, podľa nastavených parametrov cielenia. Vždy ale platí, že cena nikdy neprekročí váš rozpočet, ktorý si určíte na dennej báze. Minimálny denný rozpočet daný systémom je 1euro, cena za klik alebo počet denných videní je však dynamická. Rozpočet sa určuje na dennej báze. Následne sa vypočíta časová os uverejnenia inzerátu. Načasovanie reklamy je možné plánovať na konkrétne určené obdobie.
Koľko teda zaplatíte za reklamu na Facebooku
Záleží to na 3 faktoroch:
- kvalita reklamy
- vami ponúkaná cena
- konkurencii na daného užívateľa
Dôležité je vedieť, že na Facebooku:
- môžete stanoviť maximálnu cenu za kliknutie
- môžete nastaviť svoj maximálny rozpočet, ktorý nebude prečerpaný.
Odhadnúť bez ďalších informácií, koľko vaša kampaň bude stáť, nemožno. Facebook vám síce vždy ponúkne odhad ceny pri vašej cieľovej skupine a počte používateľov, ktorých môžete osloviť, presné číslo ale dopredu nikdy nezistíte. Je potrebné skúšať. Ceny a výkon reklám sa navyše budú meniť v čase.
- Pozrite si aj: Koľko stojí reklama na Instagrame
Pre jednoduchosť môžeme najväčšie výhody reklamy na Facebooku zhrnúť na tieto:
- Rýchle nastavenie a spustenie kampane
- Možnosť výberu obchodného modelu (CPC alebo CPM)
- Možnosť cielenia podľa sociodemografických údajov
- Možnosť geografického a jazykového cielenia
- Presné štatistické sledovanie kampaní
Roland Regely
Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.