Poistenie batožiny je vo väčšine prípadov zahrnuté automaticky pri cestovnom poistení. Ak vám vznikne škoda, poisťovne vyplácajú poistné v nasledovných prípadoch.
Poisťovňa vás odškodní pri poškodení či strate svojho majetku, pri krádeži , lúpeži a vlámaním sa do ubytovne, úschovne a podobných zariadení.
Neplatí to však pri vašej dovolenke v stane či prívese napriek tomu, že bol uzamknutý.
Tieto udalosti sa vzťahujú aj počas prepravy v motorovom vozidle, či dopravným prostriedkom.
Krádež batožiny: kedy vás neodškodnia
Pri vlámaní do dopravného prostriedku, či počas dovolenky vám poisťovňa krádež batožiny prepláca až vtedy, ak ku krádeži došlo z uzamknutého a zabezpečeného vozidla a kufor sa nachádzal v batožinovom priestore a nebolo ho nijak vidieť. Teda nemôže byť odložený na sedačkách.
V bežnom balíku cestovného poistenia vás poisťovňa neodškodní v prípade, ak batožina nebola dostatočné zabezpečená v motorovom vozidle, bola opotrebovaná, či nevhodne zabalená. Napríklad niektoré poisťovne majú vo výlukách neplnenie odcudzenia mobilného telefónu, tabletu, notebooku, platobných kariet, hotovosti, umeleckých predmetov, liekov, zvierat či rastlín nachádzajúcich sa vo vozidle.
Cestovné poistenie, poistenie batožiny, vám môže pomôcť aj v situácii, ak cestujete letecky a letecká spoločnosť vám nedodá načas vašu batožinu. Môžete si požiadať o preplatenie vašich nákladov spojených s nakúpením náhradných vecí. Limity sa pohybujú v rozpätí aj do 1000EUR a je možné si to pripoistiť aj na 3000EUR. Poistná suma sa odvíja od počtu hodín, kedy batožina nebola doručená.
Výška odškodnenia je limitovaná
Každá poisťovňa má stanovené maximálne limity, do akej výšky odškodní, no pohybuje sa to v priemere do 350 eur na jednu udalosť. Niektoré poisťovne ponúkajú aj navýšenie limitu na 1000,- EUR, alebo si môžete poistiť aj konkrétnu vec.
Poistenie sa najčastejšie vzťahuje na osobne veci, cennosti, elektronické a optické prístroje, športové potrebe. Každá poisťovňa si podmienky upravuje podľa seba, preto sa informujte v podmienkach poistenia.
Čo robiť, keď sa niečo stane?
V dnešnej dobe už majú túto podmienku každá poisťovňa. Každú poistnú udalosť, teda odcudzenie, poškodenie alebo oneskorenie dodania batožiny je potrebné nahlásiť na infolinku.
To číslo nájdete na kartičke, ktorú dostanete pri uzatvorení zmluvy.
Na infolinke vás telefonista/tka naviguje, čo je potrebné urobiť nasledovne. Vo väčšine prípadov je dobré, ak si urobíte aj fotky, a tak zdokladujete poistnú udalosť.
Ak bola privolaná polícia, poisťovňa počká na vyjadrenie polície.
Priletíte na dovolenku a zistíte, že vaše kufre nemáte. Čo urobíte?
1. Obráťte sa na letisku na príslušné oddelenie reklamácii, kde vypíšete tlačivo s čo najdetailnejšou identifikáciou kufru. Letecká spoločnosť si vyžaduje 24hodín na doručenie omeškanej batožiny bez možnosti kompenzácie
2. Nahláste to svojej poisťovni, v ktorej ste uzavreli cestovné poistenie. Tieto infolinky sú bezplatné, aj zo zahraničia, a pekne vás navigujú na ďalšie kroky, čo by ste mali urobiť, a čo všetko si môžete kúpiť, čo vám spoločnosť preplatí.
3. Už len trpezlivo čakať, kedy vám ho dovezú.
Užitočné typy, ktoré vám môžu urýchliť nájdenie batožiny
1.Urobte si selfie.
V dnešnej dobe je bežné sa fotiť aj pred odchodom. Je veľmi vhodné, ak sa odfotíte aj s kuframi, ktoré sa potom ľahšie identifikujú.
2.Označte si ho.
Je fajn si kufor ozvláštniť, vyšpecifikovať.
Veľmi vhodné je, keď váš kufor nie je bežnej farby. Štatisticky sa najviac strácajú kufre sivej, čiernej a hnedej farby. Môžete si ho ozdobiť aj nejakými ozdobnými prvkami, ktoré je dobré potom uviesť aj v tlačive
3.Vyplňte si adresný štítok.
Kufor sa môže aj vďaka takejto drobnosti dostať rýchlejšie ku svojmu majiteľovi
4.Obaľte si kufor do fólie.