Na reklamáciu dovolenky máte 90 dní

Lenka Šenkýřová | rubrika: Článok | 18. 9. 2013
Za pokazený zážitok z dovolenky môžete získať aspoň čiastočnú kompenzáciu. Na podanie písomnej reklamácie máte trojmesačné lehotu.
Na reklamáciu dovolenky máte 90 dní

Zdroj: Shutterstock

Zažili ste na dovolenke nepríjemný šok v podobe nevyhovujúceho ubytovania a chcete uplatniť svoje právo na reklamáciu? V tom prípade je na mieste v prvom rade položiť si nasledujúcu otázku: prečítali ste si dôkladne pred odcestovaním cestovnú zmluvu, ktorú ste podpísali?

Cestovnej zmluve venujte dostatočnú pozornosť
Cestovná kancelária s vami pred odcestovaním uzatvorí cestovnú zmluvu. Pred podpisom cestovnej zmluvy je veľmi dôležité si ju pozorne prečítať a venovať jej náležitú pozornosť. Vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám a nedorozumeniam. Okrem vymedzenia zmluvných strán by tiež mala cestovná zmluva obsahovať vymedzenie zakúpeného zájazdu (termín zájazdu, druh ubytovania, názov ubytovacieho zariadenia, rozsah stravovania, typ dopravy a iné). Ak si podmienky v zmluve dostatočne prečítate a oboznámite sa s nimi, vyhnete sa tomu, že by ste sa následne museli s cestovnou kanceláriou dohadovať o tom, že vami zaplatená strava „all inclusive“ bola k dispozícii len v určitých hodinách alebo o tom, že klimatizácia nefungovala alebo ste za ňu museli priplácať, pretože obchodné podmienky pripúšťali jej fungovanie len v určitých letných mesiacoch.

Pýtajte sa!
V prípade akýchkoľvek nejasností ohľadom cestovnej zmluvy sa nebojte pýtať a so svojimi dotazmi sa neváhajte obrátiť na pracovníka cestovnej kancelárie. Čím viac sa pýtate, tým menej vás toho môže prekvapiť. Bohužiaľ, nie vždy sa všetko vyvíja podľa predstáv a očakávaní a môže sa tak stať, že zájazd nezodpovedá tomu, čo uvádzala cestovná kancelária, prípadne si cestovná kancelária neplní záväzky, ku ktorým sa zaviazala v cestovnej zmluve. V tom prípade by ste mali využiť právo na reklamáciu. Ideálne je obrátiť sa čo najskôr na delegáta cestovnej kancelárie, ktorý môže zabezpečiť nápravu ihneď na mieste bez zbytočného odkladu. V prípade, že nezrovnalosti a sťažnosti neboli odstránené, ideálne je s delegátom alebo predstaviteľom hotela spísať reklamačný protokol, ktorý po návrate z dovolenky priložíte k písomnej reklamácii.

Písomná reklamácia zájazdu

Tú by ste mali podať najneskôr do 90 dní odo dňa návratu z dovolenky. Po uplynutí trojmesačnej lehoty právo na podanie reklamácie zaniká. V prípade, že je vaša reklamácia oprávnená, máte nárok na poskytnutie aspoň čiastočnej kompenzácie. Jej výška závisí na tom, čo všetko v skutočnosti nezodpovedalo ponuke cestovnej kancelárie alebo agentúry. V mnohých krajinách pomáha pri výške zľavy zo zájazdu tzv. Frankfurtská tabuľka zliav: zoznam rôznych druhov nedostatkov zájazdov, s ktorými sa môžete stretnúť a spôsob výpočtu ich kompenzácie.

Rada na záver: Nie je hotel ako hotel
Služby štvorhviezdičkového hotela, na ktoré ste zvyknutí na Slovensku, nemusia zodpovedať úrovni služieb štvorhviezdičkového hotela v zahraničnej destinácii. Je preto veľmi vhodné informovať sa v cestovnej kancelárii, aké služby konkrétny hotel ponúka a aká je ich úroveň, poprípade si zistiť ďalšie užitočné informácie. V dnešnej dobe je tiež možné využiť veľmi obľúbené a veľmi rozšírení internetové recenzie hotelov, kde môžete nájsť nielen potrebné informácie, ale aj napríklad aktuálne fotografie od ľudí, ktorí osobne hotel navštívili.

 

Lenka Šenkýřová

 Ďalšie články autora.

Najvýhodnejšie cestovné poistenie

Chcem sa poistiť

Naša online kalkulačka vám umožní porovnať ceny a podmienky rôznych poisťovní, aby ste mohli cestovať bez starostí.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

0
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Vláda schválila ceny energií na rok 2025

20. 11. 2024 | Ivana Sladkovská

Vláda schválila ceny energií na rok 2025

Slovenská vláda prijala významné opatrenie, ktoré má zabezpečiť stabilitu cien elektriny pre domácnosti v roku 2025. Schválením všeobecného hospodárskeho záujmu sa cena elektriny udrží... celý článok

Ministerstvo vnútra chce za priestupky vyberať viac. Zmena má nastať čoskoro

20. 11. 2024 | Barbora Magočová

Ministerstvo vnútra chce za priestupky vyberať viac. Zmena má nastať čoskoro

Rezort ministra Matúša Šutaja Eštoka prichádza s návrhom zvýšenia paušálnej sumy trov priestupkového konania. Trovy by sa mali do budúcna bezmála zdvojnásobiť. Ich plateniu sa však... celý článok

Najväčšia finančná lúpež v dejinách Slovenska: Vláda okradla ľudí, do poslednej chvíle zatĺkala

15. 11. 2024 | Ivana Sladkovská

Najväčšia finančná lúpež v dejinách Slovenska: Vláda okradla ľudí, do poslednej chvíle zatĺkala

Menová reforma v Československu v roku 1953 sa stala jednou z najdramatickejších udalostí povojnovej histórie krajiny, známa aj ako „veľká peňažná lúpež“. Štát, pod rúškom riešenia... celý článok

Skupina Slovákov sa musí pripraviť na drastické zvýšenie odvodov až o tisícky eur mesačne

14. 11. 2024 | Ivana Sladkovská

Skupina Slovákov sa musí pripraviť na drastické zvýšenie odvodov až o tisícky eur mesačne

Sociálna poisťovňa informuje o zmene od 1. januára 2025. Do platnosti vstupuje významná zmena v oblasti sociálneho poistenia, ktorá ovplyvní tisíce poistencov. Novela zákona zvyšuje... celý článok

5 zmien, ktoré plánuje štát: Chystá sa revolučná výhoda pre rodiny

12. 11. 2024 | Ivana Sladkovská

5 zmien, ktoré plánuje štát: Chystá sa revolučná výhoda pre rodiny

Ministerstvo práce pripravuje významné zmeny v dôchodkovom systéme, ktoré by mali zlepšiť postavenie žien, ktoré boli na materskej dovolenke, a odstrániť ich znevýhodnenie pri výpočte... celý článok