S kolektívnym nakupovaním ušetríte
Trend, ktorý je v zahraničí populárny už niekoľko rokov, ponúka výhodné ponuky už niekoľko rokov aj na Slovensku a susednej Českej republike. Kolektívne nakupovanie neznamená dohodnúť sa s desiatimi kamarátkami a vyraziť na nákupy vo veľkom štýle. Práveže naopak, v tomto prípade nakupujete z pohodlia vášho domova. Na to, aby ste mohli „kolektívne nakupovať“ potrebujete len prístup na internet a platobnú kartu.
Kolektívne nakupovanie – zľavu dostanete, ak nakupujete viacerí naraz
Internetový server si s vybraným obchodníkom dohodne zľavu na konkrétnu službu alebo produkt s podmienkou, že si ho objedná minimálny počet ľudí, spravidla 5 alebo 10 (podmienky každej zvýhodnenej ponuky sa môžu mierne líšiť). Server potom zverejní túto ponuku na svojich internetových stránkach, ponuka je však časovo ohraničená – väčšinou ide o niekoľko dní. Pokiaľ návštevníka zľava zaujme, klikne na nákupný košík a pokiaľ sa nájde dostatočný počet záujemcov (niekedy nie je na aktiváciu zľavy potrebný ani minimálny počet kupujúcich), zľava sa aktivuje a až v tejto chvíli platíte. V prípade, že sa nenájde dostatočný počet ľudí so záujmom o danú službu alebo tovar, peniaze zostanú na vašom účte a vy neplatíte ani cent. Následne vám e-mailom príde voucher, ktorý si buď vytlačíte alebo si z neho opíšete unikátny kód, ktorý je potrebný k uplatneniu u predajcu tovaru alebo poskytovateľa služieb. Potom vám už neostáva nič iné, ako si pochutnať na dobrom jedle alebo vychutnať si iný jedinečný zážitok.
Popularita kolektívneho nakupovania narastá
Zľavový portal s názvom ZlavaDna.sk predal vlani zľavové kupóny v hodnote 11,5 milióna eur. V porovnaní s rokom 2011 ide o nárast 70 %. Najobľúbenejšími boli zľavové kupóny na rôzne gastronomické zážitky, tvorili skoro polovicu všetkých predaných zľavových kupónov. Čo sa týka posledného mesiaca minulého roka, celkové tržby sa zvýšili v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 95 %. December bol najviac špecifický nákupom vianočných darčekov, najviac sa nakupovali zážitkové darčeky či cestovateľské ponuky. „Dopyt trhu po zľavách neustále narastá, čo nás núti stále rozširovať svoje pole pôsobenia. Minulý rok nám napríklad do portfólia pribudli rôzni zdravotnícki klienti a banky, tento rok máme ambíciu preraziť v oblasti módy,” priblížil Zdenko Hoschek, konateľ ZlavaDna.sk.
Zľavy sa týkajú väčších miest
Internetové portály ponúkajúce zvýhodnené podmienky na nákup dovolenky, vstupenky do kina, divadla, alebo zľavy do reštaurácií zverejňujú väčšinou niekoľko zliav denne. Jediným problémom však je, že zvýhodnené ponuky sa zväčša týkajú len väčších miest.
Nekúpte „mačku vo vreci“!
Pred samotným nákupom si vždy poriadne preštudujte podmienky danej ponuky, vrátane času do naplnenia ponuky, dátumov platnosti príslušného kupónu a iné náležitosti zľavy. Je tiež dobré si telefonicky alebo emailom preveriť hotel či iné ubytovacie zariadenie v prípade, že si kupujete cestovateľský zážitok. Stalo sa totiž už niekoľko kurióznych prípadov, kedy hotel, v ktorom si zákazník kúpil pobyt, vôbec neexistoval! Dôkladným preštudovaním a overením ponuky môžete predísť zbytočným nepríjemnostiam a nestane sa vám tak, že kúpite „mačku vo vreci“.