Tento trend bol posilnený jednoznačne príchodom zahraničných firiem, ktoré agentúrne zamestnávanie a iné služby v oblasti náboru využívali aj v domácom prostredí.
Personálne agentúry si vybudovali za to obdobie povesť inštitúcií, ktoré sa špecializujú na oblasť ľudských zdrojov a na konzultačnú činnosť. Výhodou je, že firmy nemusia zriaďovať zvlášť vlastné oddelenie na nábor zamestnancov, ale využíva služby agentúry.
Lenže je pravdou, že nie každá agentúra zaručuje kvalitu. Ale ako spoznám, že agentúra je vierohodná a kvalitná?
Kritéria kvality:
- O agentúre by mali byť dohľadateľné informácie. Štandardom sú webové stránky, kde sú jednotlivé pobočky v rámci územia a možnosť registrácie.
- Agentúra musí byť zaregistrovaná na Ústredí práce, sociálnych vecí a rodiny /ÚPSVaR/.
- Mala by profesionálne nakladať s Vašimi osobnými údajmi na základe Vášho písomného súhlasu.
- Agentúra publikuje referencie svojich klientov alebo je známa vo verejnosti svojou dobrou povesťou.
- Pri pohovore Vás agentúra detailne informuje o pracovnom mieste a firme, ktorá túto pozíciu ponúka. Konzultant opíše pracovné prostredie vo firme.
- Dostávate informácie o priebehu výberového konania na požadovanú pozíciu.
- Po úspěšném nástupe sa konzultant v prvých týždňoch o Vás stará a prípadne rieši počiatočné nedorozumenia.
- V prípade nezískania pracovného miesta Vás informuje, aká bola spätná väzba od firmy a čo konkrétne ste nesplňovali. Konzultant by Vám mal poradiť, čo treba zlepšiť a ponúkne Vám ďalšie možné pracovné ponuky.
- Ak ste agentúrnym zamestnancom, mali by ste byť včas informovaný o zmene mzdy a iných zmien v pracovnej činnosti ako aj o ukončení činnosti.
Tieto kritéria by mali byť nápomocné pri zisťovananí s akou agentúrou jednáte. Výsledkom kvalitnej práce agentúry by mal byť úspech jej klientov a za úspechom firmy stojí vždy kvalitná pracovná sila.
Je veľkým predpokladom, že hospodárska kríza ovplyvní agentúry nekvalitné a posunie ich činnosť buď k profesionalite alebo k ukončeniu činnosti. Každopádne je dôležité vedieť pri hľadaní práce s akým typom agentúry komunikujem, aby sme neboli vo finálnej fáze sklamaní s jej jednaním.