Stali ste sa dedičom, chcete si obstarať nehnuteľnosť, potrebujete zrealizovať prevod nehnuteľnosti do vlastníctva, chcete sa rozviesť a riešite výživné, máte spory so susedmi, chystáte sa založiť spoločnosť alebo len potrebujete autorizovať zmluvu....Ak máte otázky v týchto, či iných právnych oblastiach, neváhajte a opýtajte sa bezplatne v našej Právnej poradni.
Vstup do Právnej poradne
Chcete si obstarať nehnuteľnosť a pri hľadaní vhodného finančného produktu na získanie prostriedkov ste narazili na problém? Neváhajte a opýtajte sa v našej poradni Financovanie bývania!
Vstup do poradne Financovanie bývania
Odvody do zdravotnej a Sociálnej poisťovne
|
Otázka:
Dobrý deň prajem, už týždeň sa snažím zistiť všemožnými spôsobmi aká je výška odvodov pre SZČO. Bohužiaľ zistila som, že názory mzdových účtovníčiek sa rozchádzajú. Chcem totižto takúto osobu zamestnať a potrebujem jej zostaviť plat. Okrem toho by som chcela vedieť, ako je to so mnou, čo sa týka daní z príjmu aj DPH keďže som len tento týžden začala podnikať. Dúfam že mi poradíte. Ďakujem.
Odpoveď:
Dobrý deň, odvody do zdravotnej a sociálnej poisťovne sa každoročne menia. Pre podnikateľov za rok 2010 minimálny vymeriavací základ pre jednotlivé poistenia vypočítava zo 44,2-násobku priemernej mzdy za rok 2008 čo predstavuje 319,58 Eur (pre zdravotné poistenie sa použije 319,57 Eur). Odvody do zdravotnej a sociálnej poisťovne za rok 2010 sú nasledovné:
- Zdravotné poistenie
- 14 % (min. suma poistného 44,73 EUR), (max suma poistného 303,67 EUR)
- Nemocenské poistenie
- 4,4 % (min. 14 EUR) (max. 47,70 EUR)
- Starobné poistenie
- 18 % (min 57,50 EUR) max. 520,50 EUR)
- Invalidné poistenie
- 6 % (min. 19,10 EUR) max. 520,50 EUR
- Úrazové poistenie
- Poistenie v nezamestnanosti
- (dobrovolné) 2% (min. 6,30 EUR), (max. 57,80 EUR)
- Garančné poistenie
- neplatí RFS – 2 % (min. 6,30 EUR), (max. 57,80 EUR)
- Podotýkam, že vyššie uvedené sumy odvodov do zdravotnej poisťovne a sociálnej poisťovne platia pre rok 2010. Na budúci rok budú uvedené sumy iné..
Aké doklady je potrebné mať v prevádzke - predajni
|
Otázka:
Dobry den, chcem sa vas opytat, ake doklady je potrebne mat v predajni, ktoru prevadzkujem. Som zacinajuca zivnostnicka a preto ma zaujima, ake vsetky doklady (knizky) by mali byt na predajni pre pripadnu kontrolu.
Odpoveď:
Dobrý deň, V predajni musíte mať:
- živnostenský list, na nahliadnutie
- rozhodnutie o povolení prevádzky od mestského úradu alebo obecného úradu
- inšpekčnú knihu (pre kontrolu z DÚ, ÚP, zo Živnostenského úradu,..)
- reklamačný poriadok na viditeľnom mieste
- knihu pokladne (pri registračnej pokladni)
Pre Vašu potrebu však by bolo dobré mať aj knihu došlých faktúr, kde budete zapisovať faktúry, ktoré Vám prišli, potom knihu odoslaných faktúr, kde zapíšete svoje vydané faktúry.
Miroslava Hrášková
V článkoch sa najradšej venuje problematike daní, dávok a dôchodkov. Okrajovo spracováva aj oblasť financovania bývania, termínovaných vkladov a sporenia. Vyštudovala hospodársku politiku na ekonomicko-právnej fakulte Masarykovej... Ďalšie články autora.